avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1207 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... inlocuire tv in garantie
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

inlocuire tv in garantie

Buna ziua,in urma cu un am am cumparat un tv led.De ceva timp au aparut probleme am mers la magazin si la service si dupa discuti si verificari azi am primit informarea ca nu se mai poate repara avind un viciu de fabricatie si ca atare mi se va schimba produsul.Ok...problema este caci la magazin am fost informat ca nu mai au acelasi model si ca valoarea actuala a produsului meu este de 699,eu platind cind l-am cumparat 899.Mi sa spus caci daca optez pt un alt produs valoarea v-a pleca de la 699+ diferenta pina la valoarea produsului respectiv.deasemenea daca solicit contravaloarea produsului voi primi tot suma de 699As dori sa stiu daca este corect si cum pot proceda in continuare.Cu stima
Cel mai recent răspuns: ninel_d , utilizator 22:00, 11 Decembrie 2011
In baza documentelor pe care le detineti sesizati oficial APC
Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, modificata de O.U.G. nr. 174/2008

Art. 11.
(1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului in primul rand repararea produsului sau are dreptul de a solicita inlocuirea produsului, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionate.
[…]
(3) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu poate asigura produse identice pentru inlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente. nu se pune problema, au / au avut un produs identic


Poate va este de folos si
(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord, in scris, intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilita nu poate depasi 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului.

Ceea ce va propun ei – restituirea banilor - inseamna practic rezolutiunea contractului, ceea ce se poate intampla numai daca inlocuirea ar fi fost imposibila (nu ar fi avut un tv identic)


Aici aveti un mic ghid de intocmire a unei reclamatii la Protectia Consumatorului:
www.avocatnet.ro/content/for...
Multumesc,este chiar o informatie pe lege.Pot sa va spun caci azi am acceptat oferta lor in sensul caci am primit un alt model dar tot de la acelasi producator care avea valoarea de 1099 lei si am achitat o diferenta de 400 lei.Sincer la ora actuala am ramas totusi nelamurit si dupa ce am citit legea 449 si OUG 174 pina la urma suma stabilita de ei de 699 lei in loc de 899 este corecta.Explicatia a fost ca sa luat in calcul uzura produslui prin folosire.Cu stima
Pentru ca ati luat alt model, achitarea diferentei este justificata. Cred ca stiau ca nu va pot obliga sa platiti diferenta pentru acelasi model.

Explicatia lor, in opinia mea, nu este chiar corecta, pentru ca produsul dvs. avea un viciu de fabricatie - pur si simplu nu a putut fi reparat iar in acest caz cred ar fi trebuit sa il inlocuiasca, mai ales ca aveau acel model. Ce preturi raman nemodificate timp de 2 ani? Niciunul, toate importurile sunt in functie de cursul valutar.

Sa aveti noroc de noul televizor :luck:
Cu toata sima si imi cer scuze,dar in acest moment sunt complect debusolat de situatia creata si nu stiu cum sa procedez.Vineri va spuneam ca am luat un alt model si am achitat o diferenta de 400 ron.Din pacate nu am fost norocos nici de data aceasta #-o dupa ce am asteptat 1 ora sa ia temperatura camerei l-am instalat si cind sa-i dezlipesc protectia[acele platice] am vazut ca fata care protejaza led-ul est nu este imbinata si se misca.Am mers cu el la magazin si acolo intreadevar specialistul lor a observat ca are rupt locasul in care se stringea surubul [defect de fabricatie] si am primit un alt produs.Mi-au verificat noul produs sa nu mai prezinte defecte[sincer nu am fost multumit si acesta mai flamba putin la mina dar am zis OK].L-am instalat ieri ,totul ok ,azi in urma cu 2 ore cind sa-l pornesc stupoare NU MAI MERGE,pur si simplu nu se mai aprinde.Sincer va spun in aceste momente nu stiu ce pot face?Magazinul este un nume mare dintre jucatori din piata A---X

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Produs defectat in cadrul termenului de garantie dddgab dddgab Am cumparat un toaster care s-a defectat dupa 10 luni si cateva zile de la cumparare. Garantia este, conform certificatului, de 12 luni. Daca il voi da la ... (vezi toată discuția)
Produse defectuoase Saturnine Saturnine Buna ziua, Am tot cautat pe internet dar nu am gasit un raspuns concet . Daca achizitionez un produs ( sa zicem o pompa de bicicleta) ma duc cu ea acasa sa ... (vezi toată discuția)
Telefon cu defect dupa 2 zile mikloshorvath mikloshorvath Buna, am cumparat un telefon si dupa 2 zile, s-a blocat. Dupa scoatere/reintroducere a acumlatorului, s-a revenit. Insa telefonul am cumparat ca si cadou ... (vezi toată discuția)