Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, modificata de O.U.G. nr. 174/2008
Art. 11.
(1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului in primul rand repararea produsului sau are dreptul de a solicita inlocuirea produsului, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionate.
[…]
(3) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu poate asigura produse identice pentru inlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
nu se pune problema, au / au avut un produs identic
Poate va este de folos si
(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord, in scris, intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilita nu poate depasi 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului.
Ceea ce va propun ei – restituirea banilor - inseamna practic rezolutiunea contractului, ceea ce se poate intampla numai daca inlocuirea ar fi fost imposibila (nu ar fi avut un tv identic)
Aici aveti un mic ghid de intocmire a unei reclamatii la Protectia Consumatorului:
www.avocatnet.ro/content/for...