avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 857 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... acord asociatie pentru sediu de firma
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

acord asociatie pentru sediu de firma

Va rog ajutati-ma si pe mine cu o informatie.
Am primit pentru a da acord o cerere tip de sediu de firma de la un proprietar.
Cererea e completata de un comodatar pe care eu nu-l cunosc si e intr-un singur exemplar.
Nu cred ca e in regula. Spuneti-mi va rog ce acte trebuie sa prezinte proprietarul apt, in care se va afla firma respectiva, eu nu pot da acorrd unei persoane necunoscute. Si cred ca cererea trebuie sa fie in 2 exemplare, nu? sa-mi ramina si mie unexemplar pt. asociatie.
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Costica33 , utilizator 09:38, 11 Decembrie 2011
Din pacate acest formular se completeaza intr-un singur exemplar care se depune la dosarul de constituire.
Cererea poate fi facuta de asociat/administrator imputernicit al societatii in curs de constituire. Comodatarul este asociat sau administrator in viitoarea societate. Nu proprietarul apartamentului se prezinta la dvs,. cu acea cerere ci asociatul/administratorul firmei. Pentru linistea dvs. puteti cere un exemplar al contractului de comodat si puteti sa va faceti o copie dupa ce ii dati acceptul. Vedeti si prevederile legii 230/ 2007.
Nu, nu trebuie prezentata in 2 exemplare. Acel document pe care va puneti dv. semnatura ii este necesar, asa cum a spus @leuca_luminita la dosarul de inregistrare.
Din punctul de vedere al asociatiei insa, atentie (!), in aceasta faza, inainte de a-i semna, trebuie sa faceti o conventie civila intre comodatar si asociatie prin care amandoua partile convin asupra unor conditii de comportament, plati suplimentare fata de restul proprietarilor la cotele de intretinere etc.

Am sa va dau cateva exemple:
- reguli de comportament: clientii (daca are asa ceva) sa nu stationeze pe holurile blocului, comodatarul sa aiba grija ca holul blocului sa fie spalat de 2, 3, 4 ori pe zi in zona de acces etc. Asociatia sa nu deranjeze activitatea societatii prin impunerea unor reguli ulterioare abuzive.

- plati suplimentare - care includ si oarece garantii ca respecta regulile de comportament - : sa participe cu o cota suplimentara la salariul femeii de serviciu (asta in cazul in care aceasta va face curatenie in spatiul de acces si nu are un alt angajat care sa faca curatenie), sa contribuie cu plata a 1/2 din costul abonamentului la ascensor (daca locatia este la etaj unde s-ar putea ajunge cu ascensorul), sa participe cu plata a 1/2 din costul abonamentului la interfon, video etc., sa participe cu 1/4 la costurile legate de igienizarea holului de acces.
Daca este cabinet medical de orice fel, sa aiba contract separat cu societatea de salubrizare si sa nu arunce materialul sanitar la ghena dv. de gunoi, ci sa-si stranga separat deseurile si sa le depuna in spatii de siguranta (seringile si acele, in special).
Adica ceva suplimentar care fie usureaza efortul de plata al proprietarilor, fie suplimenteaza salariul femeii de serviciu care munceste mai mult pentru intretinerea curateniei in zona de acces, fie aduce venituri suplimentare la fondul de reparatii. Va puteti gandi la necesitatile asociatiei.
Aceste cerinte trebuie sa aiba in vedere specificul de lucru al acelei societati, interesul asociatiei, dar....... nici sa nu insemne spolierea comodatarului cu tot dinadinsul si punerea lui in inferioritate umilitoare.

Prin angajamentele luate in aceasta conventie, atat asociatia, cat si comodatarul convin asupra unor conditii pe care le vor respecta intocmai, nu se vor naste discutii ulterioare, iar sumele la plata e bine sa aiba o previzibilitate linistitoare atat pentru asociatie, cat si pentru comodatarul care in fond plateste ceva suplimentar.
De aceea este foarte important sa aveti o discutie preliminara in care sa va lamuriti asupra obiectului activitatii, ca sa stiti ce sa-i cereti si ce sa-i oferiti.
Odata semnata aceasta conventie, veti semna si documentul care ii este lui de folos.

Conventia se face in doua exemplare, unul i-l dati lui, al doilea il pastrati (inregistrat) in documentele permanente ale asociatiei (la contracte furnizori, contracte de inchiriere etc).





Ultima modificare: Vineri, 9 Decembrie 2011
elga50, moderator
Inainte ca presedintele sa-si dea acordul prin semnatura si stampila pe acel formular trebuie ca cel ce solicita acordul sa mearga la vecini. Vedeti ca pe formularul de la Registrul Comertului sau cel descarcat de pe net, sunt pozitii separate si foarte clare unde trebuie completat si semnat de vecinii de sus, jos si de pe acelasi etaj.
Dupa ce-si dau acestia acordul o sa semneze si presedintele. Sigur ca acordul se da sau nu se da, de catre vecini si asociatie (presedintele), in functie ce activitatea ce urmeaza a se desfasura si de intelegerile scrise, asa cum s-a spus mai sus.
As mai adauga ca se cere acest acord pentru sediu social sau punct de lucru - sunt doua lucruri diferite.
Daca nu cunoasteti pe administratorul firmei sau comodatar, banuiesc ca pe proprietar il cunoasteti. Ei, pe acel formular trebuie - in cazul descris de dvs. si acordul proprietarului si asa cum ati fost sfatuit trebuie sa cereti o copie dupa contractul de comodat.
Dupa parerea mea, proprietarul spatiului trebuie sa inregistreze la asociatie o notificare in nume personal prin care va comunica faptul ca are intentia de a schimba destinatia spatiului, din locuinta in sediu de firma (daca se solicita numai sediu social, chiar nu este nevoie de toate acestea). Ataseaza documentul de la ONRC, verificati daca vecinii proprietarului au fost informati despre intentia proprietarului, daca sunt de acord si daca semnaturile sunt originale. In com. executiv decideti daca sunteti de acord, asa cum s-a spus mai sus de catre colegi.
Un model de conventie gasiti la Documente utile, daca nu gasiti, va pot trimite un model.
Cunosc bine procedura pentru ca si eu am o firma si stiu cum e cu semnaturile. Intrebarea mea e legata de calitatea celui care vine la semnat. Eu am in fata acum o hirtie in care un om complet necunoscut cere acord, specificind ca e comodatar. Proprietarul apartamentului nu apare nicaieri si el sustine ca ce, sa dau acord asa. Eu i-am cerut un act prin care sa se demonstreze calitatea de comodatar a acelui individ din Gaesti. A fost extrem de indignat de cererea mea si a tipat. Normal mi se pare cind ceri asta sa fie o hirtie care sa arate cine este fata de asociatie cine cere. Nu e membru de asociatie, nu e locatar deci daca ei doi au un contract le-am cerut o copie dupa acel contract.
La dosar trebuie sa-mi ramina si mie o copie dupa acordul dat, de aceea am cerut o copie dupa acord. Si la asta a fost indignat domnul proprietar. Lui i se pare o joaca chestia asta cu acordul asociatiei pentru firma. Ce sa mai pun sa semneze conventie daca i-a sarit mustarul cind am cerut pina si contractul intre ei doi. Sper ca ati inteles: proprietarul mi-a lasat in cutia postala acordul stas pentru registrul comerrtului. In el nu apare numele lui ci numele unuia care zice ca e comodatar. Cum sa dau eu acord, pe baza a ce? Oricine poate veni sa sustina ca e comodatar si sa primeasca acord de firma, dupa logica lui.

Alte discuții în legătură

Constituire asociatie - contract comodat grunwald grunwald Buna ziua, As dori sa-mi explicati, daca se poate, ce pasi trebuiesc urmati pentru a incheia un contract de comodat, stiu ca exista un tipizat, ma ... (vezi toată discuția)
Acord asociatie proprietari pentru sc Daniel2Fast Daniel2Fast Buna seara, Am o mare nelamurire. Acum putin timp am obtinut acordul asociatiei de proprietari si al vecinilor pentru infiintarea sediului social fara ... (vezi toată discuția)
Contract de comodat pentru sediu social mihai_pirjol mihai_pirjol Buna ziua, am cateva nelamuriri in legatura cu incheierea contractului de comodat pentru sediul social al unei firme. Am inteles ca acesta poate fi redactat ... (vezi toată discuția)