Deoarece statutul asociatiei de proprietari nu mai corespunde cu legislatia actuala exista propunerea de a se schimba statutul sau sa fie modificat.... amendat. Ce procedura trebuie urmata? Adunare generala.... pregatirea unui nou statut pentru a fi prezentat la afisier...angajarea unui jurist...
Va rog ceva concret daca ati trecut prin asa ceva.
Va multumesc!
Statutul şi acordul de asociere se întocmesc în baza legii nr. 230/2007.
Acordul de asociere trebuie să conţină:
a) adresa şi individualizarea proprietăţii individuale, potrivit actului de proprietate;
b) numele şi prenumele tuturor proprietarilor;
c) descrierea proprietăţii, cuprinzând: descrierea clădirii, structura clădirii, numărul de etaje, numărul de apartamente structurate pe număr de camere, numărul spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, suprafaţa terenului aferent clădirii;
d) enumerarea şi descrierea părţilor aflate în proprietate comună;
e) cota-parte indiviză ce revine fiecărui proprietar din proprietatea comună.
Asociaţia de proprietari dobândeşte personalitate juridică în baza încheierii judecătorului-delegat desemnat la organul financiar local de către preşedintele judecătoriei în a cărei circumscripţie teritorială se află clădirea. Încheierea se dă fără citarea părţilor şi este executorie. Fiin supusă recursului în termen de 5 zile de la comunicare.
Conform art. 8, pentru modificarea sau completarea statutului ori a acordului de asociere este necesar acordul a cel puţin 2/3 din numărul proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari. Orice modificare sau completare se înregistrează la judecătoria care a emis încheierea judecătorească de înfiinţare, fără alte formalităţi.
Pentru aceste operatiunmi ar fi bine sa apelati la serviciile unui avocat. Succes!
Statutul este "Constitutia asociatiei". Urmand oarecum procedura cunoscuta, comitetul executiv aduna in timp toate propunerile de amendare a statutului si convoaca adunarea generala care va stabili cu ce este de acord si cu ce nu. Anterior adunarii generale redacteaza un raport al acelor schimbari cu "ce a fost inainte si cum va deveni" pentru orice prevedere de schimbat. Se pune la avizier si se lasa acolo un timp suficient ca locatarii sa ajunga sa-l citeasca. Si apoi se convoaca adunarea generala care va decide. In mod normal ar trebui, dupa parerea mea, votul majoritatii simple din membrii asociatiei, dar e bine, pentru bunul mers al asociatiei dupa schimbarea statutului sa aveti o aprobare cat mai numeroasa a acelor schimbari din statut.
Multumesc! Avem ad gen pe 19 oct, asa ca nu mai este timp sa afisam si sa le mai cerem acum parerea . Am sa pregatesc modificarile pe articole si le prezint in ad generala. Eventual in aceasta ad gen putem lua hotararea sa afisam si sa aflam parerea mai multor persoane si vom prezenta un statut modificat cu o luna inainte de urmatoarea adunare, sa-l putem aproba in ad gen din primul trim 2009.
Sper sa dovedim fara a apela la un avocat pe baza statutului deja existent si a legislatiei actuale.