Raspunsul in engleza.....? Unde a avut loc evenimentul...? Da-ti mai multe detalii poate ati primit raspunsul din tara cu pricina de la CORIS.
Modul de despagubire nu este ca la magazin sa dai un bon si sa primesti marfa. Pt a fi despagubit trebuie sa se deschida un dosar fie in tara la asiguratorul care v-a incheiat polita fie in strainatate la sediul uneia din reprezentantele firmei romanesti. Apoi trebuiesc depuse documentele solicitate de asigurator. Dosarul se va analiza si daca se incadreaza in conditiile asiguratorului veti fi despagubit. Daca insa riscul pt care solicitati despagubire nu se incadreaza in conditii sau nu ati platit clasa de asigurarept care solicitati despagubirea atunci nu veti putea fi despagubit. Prezentati mai multe date despre evenimentul respectiv si poate va putem ajuta.
Daca asigurarea s-a emis in Romania, in mod normal la solicitarea dvs. trebuia sa vi se raspunda in limba oficiala.Conform conditiilor contractuale a politei de calatorie trebuia sa sunati la call-center-ul tarii in care va aflati si este normal ca acolo sa vi se raspunda in engleza.Din moment ce ati ales sa vizitati o tara europeana, ma gandesc ca ar fi trebuit sa aveti minime cunostinte de limba engleza.
cum recuperati:
1) cititi cu mare atentie intreg setul de documente primit de la asigurator, reprezentand asigurarea in discutie si verificati, in primul rand , ce se asigura si ce se exclude de la plata;
2) daca aveti dreptul de a fi despagubit, adresati-va la asiguratorul care a incehiat contractul de asigurare, depuneti documentele pe care le aveti, cerere, prezentarea cazului, etc. si asteptati un termen rezonabil pentru a primi un raspuns( perioada in care asiguratorul trebuie sa faca plata o gasiti tot in contract, de regula aceasta e de 15 zile de la data completarii documentatiei necesare solutionarii cazului);
3) in cazul in care nu vi se raspunde sau vi se respinge cererea, veti formula invitatia la conciliere, dupa disp. legii si ii veti actiona in judecata, unde veti cere atat cheltuieliule suportate in strainatate cat si dobanzi, cheltuieli de judecata.
4) puteti face, intre aceste proceduri, si o sesizare la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, insa nu va asteptati ca acestia sa va rezolve situatia, doar sa ii faceti de ras acolo si cineva sa numere, candva, reclamatiile primite pentru acel asigurator, acesta urmand a suporta si niste sanctiuni.
Spuneti-mi, va rog, Comisia asta minunata pe care ati numit-o, de fapt ce supravegheaza?
Are rol decorativ? Sunt platiti de la buget sau se autofinanteaza, cu supraevaluarea de rigoare?
De la gluma, la seriozitate: aplica sanctiuni, au vreun rol coercitiv, rezolva ceva? Sau, pur si simplu, isi dau si ei cu presupusul?
Multumesc!