Acum 10 ani locuiam cu chirie, mai multe familii in aceeasi curte. Unul dintre chiriasi avea incheiat un contract cu societatea de cablu tv locala. Dupa putin timp, acest chirias a plecat din tara, cu tot cu familia. Cu timpul, au plecat si ceilalti chiriasi, in cele din urma am ramas singurul chirias, iar de 3 ani de zile am cumparat proprietatea respectiva.
De-a lungul acestor ani abonamentul tv a fost platit in continuare, desi compania de la momentul respectiv (Electron M Bit) a fost preluata de companii mai mari (Astral si UPC).
Facturile Electron Mbit, Astral si UPC veneau pe numele celui care incheiase contract acum 10 ani cu Electron MBit iar eu plateam.
La inceputul lui 2011 am solicitat UPC transferul serviciului pe numele meu, intrucat doream sa aplic la un pachet de servicii complex (internet, telefon, cablu), explicandu-le ca persoana pe numele careia venea factura nu mai era demult beneficiarul serviciului.
Cei de la UPC au spus ca doar titularul de contract poate face acest lucru. Intrucat nu aveam de unde sa il iau pe acest titular, adica pe cel care incheiase in urma cu 10 ani un contract cu Electron Mbit, UPC a refuzat transferul serviciului. La 22.07.2011, am solicitat UPC in numele fostului chirias, incetarea serviciului si i-am anuntat ca facturile care vin pe numele acestuia, la adresa mea de domiciliu, nu vor mai fi platite. (Intre timp, am incheiat contract cu UPC pe numele meu, la aceeasi adresa, cu mentiunea ca numarul la care locuiesc are A la sfarsit).
Facturile ce veneau pe numele fostului chirias nu le-am mai platit, in speranta ca dupa 1-2 luni de neplata serviciul va fi suspendat, voi plati ceea ce era de plata si am incheiat cu UPC. In acest timp am trimis solicitari de incetare a serviciului, evident fara nici un rezultat. Am purtat indelungi discutii telefonice, solicitandu-le sa vina la adresa de facturare a chiriasului, sa analizeze situatia la fata locului, sa discute cu vecinii si sa gaseasca o modalitate de a inchide acest abonament.
La fel, fara rezultat. Facturile au continuat sa vina, una dupa alta, si vin si in continuare, desi nu au mai fost platite de 5 luni de zile.
UPC a apelat la o firma de recuperare debite - Coface - iar la mine acasa ajung somatii de plata atat de la UPC cat si de la Coface, pe numele fostului chirias.
Am inceput sa il caut pe fostul chirias, pe internet, si dupa scurt timp l-am si gasit, stabilit in alta tara de 9 ani de zile. Mi-a spus ca singurul contract pe care il are incheiat este cel cu Electron MBit prin 2000, iar cu UPC nu are semnat nici un contract. I-am prezentat situatia, cum am vrut sa preiau serviciul si nu s-a putut; ca nu l-am mai platit dupa ce au refuzat rezilierea dupa solicitarea mea din 22.07.2011 si cele ulterioare.
Atentie! Fostul chirias a solicitat atat UPC dar mai ales Coface sa prezinte contractul (UPC sustine ca exista acest contract, dar chiriasul cand a plecat din tara UPC nici un exista, deci nu avea cum sa incheie un astfel de contract ) dintre el si UPC, din care sa reiasa obligatia financiara a chiriasului fata de UPC. I-a anuntat ca este dispus sa plateasca tot ce este de plata pana la data 22.07.2011, cand a fost facuta prima cerere de reziliere (de catre mine)
Coface da din umeri precum ca acest contract se afla in arhiva UPC (ceea ce mie personal mi se pare un abuz, ca o firma de recuperare debite sa solicite bani fara sa aibe baza legala din care sa decurga aceasta obligatie) iar UPC nu ii pune la dispozitie, propriului client, acest contract!
Intrebare: daca vechiul contract de cablu, incheiat cu Electron MBit, a fost preluat pana a ajuns la UPC, se poate considera ca fostul chirias are un contract expres cu UPC?
Sau daca UPC sustine ca exista un contract intre ei si fostul chirias, dar nesemnat de chirias, se poate sustine ca a fost acceptat tacit de catre chirias? Sau faptul ca serviciul a fost platit toti acesti ani, in numele fostului chirias, poate insemna o acceptare tacita a unui contract?
Tot acest litigiu are loc intre fostul chirias si UPC (mai nou si Coface), toate somatiile vin pe numele acestuia, la adresa mea de domiciliu
Cum vedeti dvs. rezolvarea acestei probleme? Multumesc.
Dv., personal, cu abonamentul pe care l-ati facut ulterior, aveti ceva prejudicii? Nu ma refer la faptul ca primiti niste plicuri care nu va sunt adresate....
Vi s-a intrerupt cablul tv, internetul, telefonul?
Daca nu aveti nicio legatura directa cu acesta problema, de ce va faceti griji despre acest incident intre firma si fostul chirias?
Eu personal nu sunt in litigiu cu UPC.
Insa doresc sa rezolv cumva aceasta problema, din respect personal pentru fostul chirias (m-a ajutat foarte mult);
Acest serviciu l-am folosit in numele lui atatia ani de zile, si nu vreau, ca atunci cand va reveni in tara, sa se trezeasca cu recuperatorii la usa, pentru ca UPC pur si simplu nu vrea sa intrerupa serviciul, si continua sa factureze, in ciuda faptului ca nu exista acel contract intre parti.
Nu puteti face nimic in relatia dintre fostul chirias si UPC. Este o relatie contractuala care nu poate fi rezolvata decat de prietenul dv.
Eventual sa dea telefon el la UPC si, pe baza datelor de identitate, sa spuna ca este in strainatate si ca vrea sa i se rezilieze contractul, convenind sa plateasca suma pe care o datoreaza UPC. Probabil el nu mai stie codul de utilizator la UPC, daca tot ati deschis plicul cu factura, puteti sa-i spuneti acest cod ca el sa-l aiba la indemana cand va lua legatura cu UPC.
Personal am avut o problema oarecum asemanatoare. Am dat telefon la ei, am aflat cat am de plata, am cerut sa mi se incheie acel contract si dupa ce am platit s-a rezolvat problema.
Sa incerce telefonic de-acolo, de unde se afla!
Buna ziua,
Eu sunt cumva la mijloc in aceasta situatie, conflictul care are loc intre fostul chirias si UPC. Problema este ca persoana respectiva nu este in tara si, desi a solicitat in mod direct si personal, sa i se puna la dispozitie o copie a contractului precum si incetarea raportului dintre UPC si el, UPC nu a raspuns la solicitarile sale. Asa am tras concluzia ca de fapt acest contract nu exista si doream o parere avizata.
Atat eu cat si fostul chirias consideram ca UPC are un comportament abuziv si chiar vrem sa luam atitudine impotriva corporatistilor care fac numai ce vor ei doar pentru ca au bani multi.
Reziliere contract
rhona1984
va rog sa ma sfatuiti ce sa fac? anul trecut am locuit in cluj-napoca intr-un apartament inchiriat. ne-am inteles cu proprietarii sa-l inchiriem pt mai mult ... (vezi toată discuția)