avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 291 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... televizorul buclucas
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

televizorul buclucas

Am cumparat un tv.cu 3000 lei.Dupa 1 an jumate probleme.Am fost de 3 ori la service si ultima oara am primit o hirtie cum ca tv.-ul nu mai poate fi reparat si mi sa spus de acolo ca cu aceasta hirtie si tv.-ul sa ma intorc la magazinul de unde am cumparat tv.-ul si mi se va schimba pe loc.Am dus tv.-ul la magazin, cu greu mi-a fost primit si am solicitat o hirtie de mina ( care sa dovedeasca ca am predat tv.-ul ) stampilata si semnata de cel care la luat in primire.Am plecat cu intelegerea ca voi fi anuntat telefonic cand se va rezolva.Dupa o luna de zile fara sa primesc un semn de viata am facut cale intoarsa la magazin.Stupoare magazinul era inchis.Am aflat ulterior ca daduse faliment.Aa fost la politie si dupa aproape doi ani de cercetari am primit o instiintare de la un procuror case dispune scoaterea de sub urmarire a invinuitului speta fiind una de litigiu de natura civila.Intrebarea mea este : NU ESTE ABUZ DE INCREDERE SAU ISELACIUNE ?
Cel mai recent răspuns: trope_doi , utilizator 14:31, 20 Decembrie 2011
Nu, este delict civil, veti putea sa ii actionati in judecata dar nu pe latura penala ci pe cea civila, pentru garantie pentru buna functionare (Art.1716 C.civ) impuse de contractul de v-c, respectiv datorita imposibilitatii de reparare a bunului acesta se va inlocui sau se va proceda la rezolutiunea contractului si restituirea pretului platit.
Fiind insa vorba de o p.j. care se afla in insolventa va trebui sa va alaturati celorlalti creditori si sa asteptati sa va vina randul la plata.
Noul Cod Civil
Art. 1.716. - (1) În afară de garantia contra viciilor ascunse, vânzătorul care a
garantat pentru un timp determinat buna functionare a bunului vândut este obligat, în
cazul oricărei defectiuni ivite înăuntrul termenului de garantie, să repare bunul pe
cheltuiala sa.
(2) Dacă reparatia este imposibilă sau dacă durata acesteia depăseste timpul
stabilit prin contract sau prin legea specială, vânzătorul este obligat să înlocuiască
bunul vândut. În lipsa unui termen prevăzut în contract sau în legea specială, durata
maximă a reparatiei este de 15 zile de la data când cumpărătorul a solicitat repararea
bunului.
(3) Dacă vânzătorul nu înlocuieste bunul într-un termen rezonabil, potrivit cu
împrejurările, el este obligat, la cererea cumpărătorului, să îi restituie pretul primit în
schimbul înapoierii bunului.
Ultima modificare: Marți, 20 Decembrie 2011
Vasile Mihaela, Consilier juridic
DAR TOTUSI TV.-UL MEU ESTE LA EL DE DOI ANI .NU E FURT?
:) nu este la el fara consimtamantul dumneavoastra, doar nu l-a luat singur l-ati dus dumneavoastra cu buna stiinta.
multumesc mult !!!
Reclamati la "protectia consumatorului" inainte de a-i actiona, eventual, in judecata.

Un alt aparat ar fi trebuit sa primiti in momentul in care l-ati lasat pe cel defect.



Ultima modificare: Marți, 20 Decembrie 2011
trope_doi, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Telefon Cris97 Cris97 Buna. Am un s8 de cateva zile. Nu imi mai merge touch-ul aproape deloc. Ce este de facut ? (vezi toată discuția)
Produs cumparat defect deea_seer deea_seer Buna ziua. In urma cu 39 de zile am achizitionat un tv de la flanco. A mers foarte bine pana acum 2 zile cand in colturi au aparut pete albe care pe fundal ... (vezi toată discuția)
Garantie televizor Bogdan88 Bogdan88 Buna seara. In februarie 2008 am achizitionat un televizor marca Grunding din magazinul Flanco ( Tg-Jiu ). De la bun inceput de cand mi s-a facut proba la ... (vezi toată discuția)