1-Raportul legal in cadrul asociatiilor de proprietari se desfasoara intre asociatie si proprietarul de drept al apartamentului
2-Art 15 din Legea nr 230/2007 impune obligatia
Cu un preaviz de 5 zile ,proprietarul este obligat sa accepte accesul in apartamentul sau spatiul sau al unui delegat al asociatiei,atunci cand este necesar sa se inspecteze,sa se repare ori sa se inlocuiasca elemente din proprietatea comuna,la care se poate avea acces numai din respectivul apartament sau spatiu
Fac exceptie cazurile de urgenta,cand accesul se poate face fara preaviz
In conditiile in care legiuitorul a prevazut obligatia in sarcina proprietarului apartamentului sa permita accesul in proprietate,este logic ca si chiriasul detine aceiasi obligatie.
Pentru a preintampina suspiciuni sau interpretari se impune sa contactati presedintele de asociatie sa lamuriti decent aspectele pentru care asociatia solicita verificari in apartamentul unde locuiti
3-Repet in cadrul asociatiilor de proprietari,prin acordul de asociere exista drepturio si obligatii legal prevazute strict intre asociatia de proprietari si proprietarul de drept al apartamentului
Administratorul de imobil este simplu angajat al asociatiei de proprietari,orice fel de problema se comunica reprezentantului legal al asociatiei de proprietari,respectiv presedintele acesteia
Pentru lamuriri suplimentare puteti studia Legea nr 230/2007 si normele acesteia HG nr 1588/2007 pe care le gasiti in "Documente utile