Buna ziua.
Acum ceva vreme am cumparat un telefon SH fara garantie, dupa 1 sapt am constatat o problema, dupa inca 2 de batut capul cu problema(credeam ca e de soft) sapt l-am dus la service si m-am trezit ca ma costa 670ron reparatia (singura solutie).
In concluzie: Acum vreau sa cumpar alt telefon tot sh, dar vreau sa fac un contract de garantie standard pentru telefon pe termen scurt, 2 sapt max 1 luna ca sa-l pot evalua la un centru autorizat pentru probleme, in caz ca domnii de la service imi gasesc bube, sa-i pot returna telefonul si sa-mi recuperez banii. Se poate asa ceva?
Multumesc.
Solicitati vanzatorului certificat de garantie - nu aveti ce contract sa faceti, in opinia mea.
Fara certificat de garantie si chitanta / bon de casa / factura nu aveti cum sa va recuperati banii in caz ca nici acest al doilea telefon nu va functiona.
Dvs. vreti sa luati telefonul, sa il verificati si dupa aceea sa il platiti?
Am inteles. Neaparat dovada achizitionarii bunului.
Referitor la intrebarea dvs: "Dvs. vreti sa luati telefonul, sa il verificati si dupa aceea sa il platiti?"
Nu. Vreau sa il achit, dar vanzatorul sa-mi dea o garantie scrisa ca nu e avariat,nu are defecte, etc. Dupa ce telefonul e in posesia mea eu vreau sa-l duc la service-ul autorizat al telefonului si sa cer o evaluare pentru defecte, daca are probleme pe care vanzatorul cu sau fara intentie a omis sa mi le transmita sa-mi pot recupera banii legal.
Ma intereseaza o forma a acestui certificat de garantie, un model aplicabil in cazul meu. Ma puteti ajuta? Multumesc.
Certificatul trebuie sa contina cel putin:
- Numele firmei si datele sale de identificare
- Numele si prenumele dvs.
- Tipul telefonului si seria lui
- Durata garantiei
- Sa fie scris explicit cum se va proceda in cazul unei defectiuni sau neconformitati de care nu
v-ati fi putut da seama la cumpararea telefonului (cred ca restituirea pretului, inlocuirea telefonului sau reparatia lui ar putea fi niste precizari + termenul in care se vor face acestea de la constatarea defectului)
- Sa fie datat, semnat si stampilat.
Cred ca ar fi suficient.
Alaturi de bon etc., ati avea ce va trebuie ca sa puteti face reclamatie la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor daca nu ati gasi intelegere la vanzator in cazul unui defect al telefonului.
Persoanele fizice nu au stampila :) Despre Protectia Consumatorului nu poate fi vorba in acest caz.
Daca vanzatorul e persoana fizica, luati-l de manutza si mergeti cu el cand verificati telefonul - abia dupa aceea dati-i banii. Sau nu.