avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 151 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Comert la distanta
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Comert la distanta

Buna ziua! Am o cunostinta care a facut o comanda acum ceva vreme prin internet la o firma. A comandat ceva aflat in oferta (compleu lenjerie intima cu 25 de lei si inca ceva slipi la 8-10 lei bucata, total aprox 40 lei). In iunie. Acum a primit o somatie in care apar o data acele produse comandate, apoi inca o comanda cu luna august, un slip in valoare de aproape 70 de lei.
Problema este ca ea a si uitat de aceasta comanda care efectiv NU I-A FOST TRIMISA NICIODATA. Niciunul din colete nu a ajuns la ea.
M-am interesat putin pe internet despre aceasta firma si am inteles de la alte persoane care au fost pacalite- pana la urma asta e- ca daca primesti coletul cu produsele comandate, automat primesti si oferta pe care trebuie sa o REFUZI expres, altfel se considera acceptata. Neprimind coletul, nu a refuzat nimic. Din ce am mai vazut pe net, coletul asta nu e chiar colet sa il primesti cu aviz, ci pur si simplu o scrisoare mai grasa - in definitv contine chiloti - iertata-mi fie exprimarea.
Am zis ca voi cerceta og 130/2000, dar ma gandesc ca poate o parte din Dvs ati intalnit situatii si imi puteti da niste sfaturi mai pertinente, plecand de la PRACTICA.
Multumesc!
O zi buna
Cel mai recent răspuns: Doina Elena , Consultant resurse umane 11:43, 26 Noiembrie 2012
E simplu. Potrivit legislatiei privind contractele la distanta si potrivit legislatiei privind comertul electronic, comenzile nesolicitate, trimise catre un consumator, nu il obliga pe acesta la nimic. O simpla comanda trimisa catre dvs. de un site, fara sa fi fost solicitata, nu va obliga sa o platiti.

In plus, marfurile comandate la distanta sunt incluse in prevederile privitoare la dreptul de retur. Respectiv in 10 zile de la primirea lor, pot fi returnate fara a invoca un motiv anume, comerciantul urmand a da inapoi banii platiti de consumator, in maxim 30 de zile de la returnarea produsului.

Exprimarea mai exacta o gasiti in ordonanta privind contractele la distanta, din 2000 si in legea privind comertul electronic.
Buna ziua,

Cunosc modul in care sunt trimise astfel de colete. Intrucat ele sunt trimise ca si corespondenta simpla, vanzatorul trebuie sa faca dovada ca ati primit coletele. Asadar, cred ca ar trebui sa ii notificati, pentru inceput, prin scrisoare cu confirmare de primire, ca nu ati primit niciunul din colete, nici pe cel comandat, nici altele ulterioare, colete care de altfel nici nu au fost comandate, si ca din punctul dvs de vedere nu le datorati nimic. In cazul in care vor merge mai departe cu alte notificari sau va vor da in judecata, puteti sa fiti linistit: vanzatorul trebuie sa faca dovada ca a trimis coletele si ca dvs le-ati primit. Asta pentru cele comandate. Pentru cele necomandate, nu aveati de unde sa stiti ca vor fi trimise si, deoarece nu le-ati primit nici pe primele, nu aveati de unde sa stiti ca ar fi trebuit sa le refuzati in mod expres. Asadar, sa dovedeasca vanzatorul ca dvs ati semnat de primire vreun colet.
In cazul in care ei vor trimite notificari, fara sa va dea in judecata, aveti posibilitatea sa le ignorati sau sa ii dati dvs in judecata pentru comert agresiv si abuziv.
am si eu o problema.

exista o prevedere legala care reglementeaza modul cum se face acest comert online?
in speta ma intereseaza daca aceste firme sunt obligate sa isi actualizeze instant stocurile, sa fii sigur ca, daca plasezi o comanda, la un produs care apare ca se poate comanda, ai siguranta ca o sa il primesti?
este legal sa plasezi o comanda si sa astepti cateva zile sa vezi daca e disponibil produsul, in urma primirii unui email de confirmare de la vanzator?
nu e mai logic ca, daca acel produs il gasesti vanzare, il pui in cos, te-ai asigurat ca il primesti?
sunt site-uri unde nu poti comanda un produs, daca el nu mai este pe stoc. asa e cel mai corect.
in ce lege se reglementeaza acest comert online , referitor la stocuri...?
Ultima modificare: Sâmbătă, 24 Noiembrie 2012
Doina Elena, Consultant resurse umane
~ Conținut șters la cerere ~
ce legatura are acest pasaj dintr-un curs de facultate cu problema expusa de mine?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Marfa din elvetia eugenilean eugenilean Buna dimineata! Acum vreo 6 luni am primit cu revista Readers Digest un fel de carte postala cu oferta promotionala la lenjerie, oferta din Elvetia. Am ... (vezi toată discuția)
Dreptul de retur al unui produs defect cristiulian cristiulian Buna ziua, Am o nelamurire in privinta unei comenzi facuta cu ceva timp in urma, la distanta. Dupa o prealabila consultare telefonica si citirea ... (vezi toată discuția)
Returnare produse comert online knight_ess knight_ess Am achizitionat o pereche de pantofi sport de la un comerciant de pe internet (nu de pe un site, cu formular de comanda si contract, ci dupa o discutie pe ... (vezi toată discuția)