avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 538 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Produse Provea
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Produse Provea

BUNA ZIUA

Am comandat folosind un talon dintr-o revista niste produse “ Miriale – o marca a grupului Provea” ( lenjerie de corp).In coletul expediat din Romania am primit si un pliant despre alte produse ,pliant care contine urmatorul text :
“DACA NU DORITI SA PRIMITI OFERTELE EXCLUSIVE,PUTETI ANULA COMANDA ( PRIN TELEFON,INTERNET SAU UTILIZIND FORMULARUL AFLAT PE VERSOUL FACTURII).
Nu am tinut cont de acest text si dupa o perioada am primit prin posta un alt colet,despre care initial nu am stiut ce contine,expediat din Lausanne-Elvetia,continind produse ale aceleasi firme,insotite de factura si formular de mandat postal.
I-am contactat telefonic la un numar indicat de ei, in Romania, si mi-au comunicat sa le returnez produsele la o adresa tot din Romania.Deoarece nu am fost deacord sa suport cheltuielile postale,le-am transmis prin fax si email ca refuz sa fac plata motivul fiind “marfa necomandata”,solicitindu-i sa se prezinte ei la adresa unde au trimis produsele,pentru a le ridica.
De atunci am primit repetate instiintari de plata,suma datorata a crescut de 5 ori,iar acum am primit o instiintare care suna astfel:
“DACA NU ACHITATI IMEDIAT SUMA PE CARE NE-O DATORATI,VOM TRANSMITE DOSARUL DVS. LA OFICIUL COMPETENT DIN CADRUL JUDECATORIEI”
Suma datorata e mica,dar de amorul artei as vrea sa-mi raspundeti:
expresia “ daca nu doriti sa primiti ofertele exclusive,puteti anula comanda” la ce ma obliga? Ba e oferta,ba e comanda,eu nu am facut comanda,doar nu am refuzat o oferta.Juridic ce inseamna?
daca factura este emisa de Provea din Lausanne-Elvetia, un eventul proces la ce judecatorie se va desfasura? In Iasi, unde locuiesc eu sau la Lausanne?


Va multumesc.


Genoveva Catz, Iasi
Cel mai recent răspuns: camirus , utilizator 22:32, 25 Martie 2010
ART. 6 CODUL ELVETIAN AL OBLIGATIILOR, 6a, cautati pe net si cititi aceste articole , depinde ce contract ati acceptat
Pot sa iti spun ca sunt foarte enervanti.Si eu am comandat anul trecut aceste produse o singura data,le-am platit,apoi am primit tot felul de instiintari de plata ale unor facturi cu produse pe care nu le-am primit.De fiecare data sunam si intrebam cum e posibil sa primesc instiintarile de plata fara sa primesc produsele,si de fiecare data imi spuneau ca au verificat ,ca am dreptate,sa le ignor ca nu o sa se mai intample dar am mai primit de atunci inca vreo 5.Ma hartuiesc efectiv cu aceste instiintari de plata.Sa stii ca exact aceeasi chestie se intampla si daca faci greseala sa comanzi cartile acelea cu medicul de familie sau cu bucatarul nu stiu cum.
Exact in aceeasi situatie am fost si eu acum un an . 4 sau 5 luni m-au hartuit cu scrisori si ultimatumuri , dar pana nu am sunat la sediul lor din Bucuresti , numerele de tel.sunt trecute pe scrisoare , si i-am amenintat cu reclamatii la OPC si plangeri penale nu au incetat . Dupa acel telefon nu am mai primit nimic . Asa ca pune mana pe telefon si ,,fii barbata '' !
Eu sunt in aceeasi situatie, primesc facturi si ultimatumuri la produse care le-ar fi comandat proprietarul casei (implicit al postului telefonic) unde locuiesc, cu toate ca acesta nu a domiciliat niciodata acolo, nu am primit, nici eu nici el, niciodata produse de la ei.
Ceea ce cred eu este ca respectivii iau adrese din cartea de telefon si trimit la fraieri facturi si amenintari, asa ca le-am impuscat o reclamatie la O.P.C., poate asa-i calmam.
Aceeasi problema am avut-o si eu referitor la produsele Provea acum un an, doar ca eu nici macar nu primisem cel de-al doilea colet si primeam tot felul de instiintari de plata si amenintari. Am sunat la nr de tel scris pe instiintari, dar nu raspundea nimeni. Asa ca mi-am facut un cont gratuit pe site-ul lor www.provea.com si am trimis 2 mail-uri (la care, bine-nteles ca nu am primit nici un raspuns) utilizand sectiunea "intrebari frecvente".
In momentul cand am primit instiintarea ca daca nu platesc, vor preda dosarul catre judecatorie, am mai trimis un e-mail la adresa relatiiclienti@provea.ch , dand toate detaliile (nume, nr client, etc.) si cerand o explicatie de ce trebuie sa platesc un colet pe care nici macar nu l-am primit. In 3 zile am primit raspuns ca s-a luat la cunostinta faptul ca nu am primit acel colet, deci in consecinta nu am nimic de plata.
Am postat aceasta adresa de mail, in speranta ca poate va fi de folos cuiva.

Alte discuții în legătură

Speta colet retur cu produs diferit ClaudiuCom87 ClaudiuCom87 Se prezinta urmatoarea situatie: - pe 19.11.2018 am expediat un colet unui client - coletul a fost ridicat pe 21.11.2018, asa cum scrie si in tracking awb - ... (vezi toată discuția)
Marfa din elvetia eugenilean eugenilean Buna dimineata! Acum vreo 6 luni am primit cu revista Readers Digest un fel de carte postala cu oferta promotionala la lenjerie, oferta din Elvetia. Am ... (vezi toată discuția)
Comert la distanta plummy plummy Buna ziua! Am o cunostinta care a facut o comanda acum ceva vreme prin internet la o firma. A comandat ceva aflat in oferta (compleu lenjerie intima cu 25 de ... (vezi toată discuția)