Situatie : parintii nu se mai inteleg si s-au despartit (locuiesc separat, fara a divorta). Au o casa pe care eu, singurul mostenitor, as dori sa o trec pe numele meu pentru ca, in eventuala situatie in care unul dintre ei s-ar recastori, eu sa fiu singurul beneficiar al acestui imobil. Parintii sunt in varsta (peste 55 ani) si existenta unui alt mostenitor este oarecum dificila si putin probabila. Precizez ca ambii pariti sunt de acord sa facem acest lucru.
Imi cer scuze dar nu prea inteleg explicatia (sunt de profesie programator) referitoare la donatie.
"Prin urmare, existenţa unui copil la data încheierii actului de donaţie exclude revocarea de drept." vreti sa spuneti existenta unui ALT copil ? Nu este cazul: parintii mei sunt inca casatoriti si nu am cunostinta de un al copil. Asadar, sa inteleg ca, daca, dupa un eventual divort, ar aparea un al copil acesta poate contesta donatia ? Dar un contract de intetinere simplu (fara titlu de vanzare-cumparare) poate fi atacat daca eu totusi dovedesc ca il intretin (pastrare bonuri fiscale, chitante chirie etc, ceea ce am de gand sa si fac) pe parinte ? Incerc sa evit sa platesc o suma considerabila la notar pt un act de vanzare cumparare in care nu voi face dovada (vizuala) a banilor, si astfel, sa risc sa fie contestat.
Dacă o persoană fără copii face o donaţie, acea donaţie este desfiinţată de drept dacă celui care a donat i se naşte un copil.
În situaţia dumneavoastră, donaţia pe care v-ar face-o părinţii nu mai poate fi desfiinţată (revocată) de drept, deoarece nu este îndeplinită condiţia prevăzută de codul civil: aceea ca donatorul să nu aibe copii la data donaţiei. Prin urmare, nu aveţi de ce să vă temeţi că o astfel de donaţie ar putea fi desfiinţată prin dobîndirea ulterioară a unui copil de către oricare dintre cei care v-au donat imobilul.