Suntem asociatie de proprietari, 3 imobile a cate 20 apt/imobil.
Proprietarii din imobilul in care locuiesc dorim sa ne desprindem de asociatie, deoarece administratorul nu ne mai reprezinta interesele. "Cireasa de pe tort" - sub pretextul incetarii contractului (fara sa faca dovada incetarii acestui contract) cu firma care citea repartitoarele de caldura si emitea facturile aferente, a decis (fara sa ia in considerare refuzul nostru) sa calculeze costurile cu incalzirea in sistem "pausal", rezultand sume exorbitante raportate la consumul efectiv.
Locatarii din celelalte 2 imobile nu iau atitudine deoarece cei mai multi au instalate centrale termice de apt.
Foarte usor. Anuntati in scris asociatia mare de intentia d.vstre de a infiinta o asociatie separata.Dupa aceea urmati prevederile din art.6 din Legea nr.230/2007. In cel mult 45 de zile aveti o asociatie proprie legalizata.:rofl::clapping::pleasantry:
@mca,
Este adevarat ca va puteti desprinde si infiinta o asociatie noua numai pe scara sau imobilul dumneavoastra. Dar eu va intreb ce o sa faceti daca, peste 2-3 ani, adiministratorul noii asociatii o sa va supere din nou? O sa va faceti iar alta asociatie?
Pun acesate intrebari pentru a va sugera sa cititi legea 230/2007 si HG 1558?2007 si a va lamuri cine este administratorul, ce atributiuni si ce putere are acesta. In aceleasi reglementari o sa vedeti ca hotararile in asociatie le ia adunarea generala, adica dumneavoastra proprietarii si nu administratorul.
Apoi asociatia este condusa intre adunarile generale de Comitetul executiv care ia deciziile si nu de administrator. Administratorul executa, se conformeaza deciziilor comitetului executiv.
Asa ca inainte de a incerca desprinderea, incercati si discutati cu presedintele asociatiei, cu membrii comitetului executiv (unde pronbabil este cineva si din imobilul dv cu 20 de proprietari) si vedeti ce au decis si de ce.
Noi in asociatie avem solicitari de la doua asociatii vecine care vor sa se uneasca, sa se comaseze sau alipeasca de noi. Avantajele sunt evidente: in loc de 3 administratori va fi unul singur, in loc de 3 comitete, 3 presedinti, 3 cenzori... vor fi doar cate unul. Depunerea decalaratiilor lunare sau trimestriale, evidenta contabila s-ar face de un singur om si nu de 3 oameni. Fondurile asociatiei vor fi mai mari si asociatia poate face fata mai usor la cheltuieli neprevazute in eventualitatea unor avarii...
Sigur cu cat sunt mai multi in asociatie sunt si mai multe necazuri, dar oamenii bine pregatiti le pot rezolva mai usor pe toate.