Buna ziua!
la mijlocul lui noiembrie am vandut o garsoniera prin programul prima casa. Avand in vedere ca noi avem mari probleme financiare am convenit cu noii proprietari ca se vor ocupa ei de plata cheluielilor la bloc incepand cu luna septembrie 2011 (adica 3 luni) chiar daca ei au intrat in apartament spre sfarsitul lui decembrie. Intelegerea a fost verbala si ei au acceptat acest lucru datorita faptului ca noi am asteptat dupa ei 2 luni acceptarea dosarului de catre banca. Acum bineinteles ca sunt probleme si ei nu vor sa achite cheluielile iar administratorul ma suna pe mine dupa bani. Pot avea probleme daca nu fac plata? Actele sunt finalizate iar noi nu mai avem nici un act legat de vechea proprietate. Stiu ca teoretic ar trebui noi sa platim insa am avut o intelegere si mi s-ar parea normal sa se respecte asa cum si noi am facut tot ceea ce a fost necesar pt a avuta noii proprietari in definitivarea dosarului ”prima casa” si nu au fost putine acte si nici putine drumuri va rog sa ma credeti. Va multumesc
Daca nu ati avut o intelegere scrisa cu noii proprietari, iar acestia nu mai inteleg sa-si respecte cuvantul dat inainte de perfectarea actelor, asta e....plata trebuie s-o faceti dv. intrucat ati locuit acolo in acest rastimp!
Totusi, daca ati avut o intelegere cu ei, ar trebui sa insistati sa o respecte.
In acest sens discutati cu ei si poate obtineti o promisiune scrisa ca vor plati. Aceasta poate constitui apoi o dovada in instanta.
Poate si o discutie in prezenta unor martori sa va fie de folos.
Si inca o sugestie.
Studiati bine actele de vanzare-cumparare si vedeti ce scrie acolo cu privire la datoriile catre asociatie, la termene, daca exista adeverinta de la asociatie ca nu aveti datorii s.a.m.d. Este posibil sa gasiti in continutul contractului unele elemente cu care puteti sa-i convingeti, explicandu-le ca este posibil chiar sa solicitati rezilierea contractului, acesta putand fi declarat nul de catre instanta pentru ca nu s-au achitat debitele la asociatie...
Incercati, poate-i convingeti si ramaneti in relatii bune.
dar totusi daca eu refuz sa platesc ce se poate intampla? este vorba de o suma de aproximativ 150 euro.....poate pt unii nu e mult insa pt noi este o suma imensa.
In afara de intelegerea verbala dintre dumneavoastra si cumparator care a promis ca va plati el la asociatie debitul datorat de dumneavoastra, ati avut vreo intelegere si cu administratorul sau presedintele asociatiei?
Cu acestia ce intelegere ati facut atunci cand v-au eliberat adeverinta ca nu aveti datorii?
La intocmirea contractului de vanzare-cumparare, notarul ce a consemnat in contract cu privire la eventualele datorii ce greveaza apartamentul?
Scrie in contract ca "noi vanzatorii garantam pe cumparator de orice evictiune....si ca apartamentul nu este grevat de datorii...", sau ceva de genul acesta?
Administratorul ne-a eliberat o adeverinta cum ca este platit pe luna septembrie ceea ce este si real, (cheltuielile merg cu 2 luni in urma), deci cu administratorul nu aveam nici o intelegere. Doar cu noii proprietari care trebuiau sa plateasca oct-noiebrie si decembrie desi s-au mutat la sfarsitul lui decembrie. Dar tocmai ce am citit in contractul de vanzare-cumparare ca eu vanzatoarea declar faptul ca ”imbobilul are toate taxele si impozitele la zi inclusiv curentul electric si cheltuielile ocazionate cu intretinerea acestuia”.