avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 634 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale help!!!!!!!
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

help!!!!!!!

am intalnit urmatoarea situatie: avem un debitor care are o masina in leasing,
seful meu vrea un ctr. de prestari servicii transport/ contract de colaborare (cica se procedeaza asa din cauza lipsei de timp - pe 25 ar fi scadenta) in care debitorul sa fie carausul nostru iar , el , carausul emite factura, si noi sa platim leasingul in numele lui, si ulterior sa facem novatia
ce parere aveti? ce garantii avem ca se va face novatiaiar debitorul nu v se va razgandi?/???? datoria lui fata de noi este destul de mare, recunosc ca sunt incepator dar nush de ce nu-mi suna bine
Cel mai recent răspuns: Alina Tabara , Consilier juridic 16:40, 24 Octombrie 2008
Here I am, to save the day... :)

Am o părere proastă. ªi, lucru ciudat, sunt de acord cu ea.


PS

1. Nu aveţi certitudinea că va dori să încheie vreun act.
2. Novaţia la care vă referiţi presupune să luaţi locul lui în contractul de leasing sau să novaţi în felul acesta obligaţia lui faţă de societatea dumneavoastră? Aici sunt două obligaţii distincte: pe de o parte obligaţia debitorului de a plăti ratele către firma de leasing şi obligaţia lui faţă de firma dumneavoastră.
3. Dacă doriţi să luaţi locul lui în contractul de leasing, fără acordul firmei de leasing, seamănă mai degrabă cu o cesiune a contractului, iar atunci trebuie să vă întrebaţi dacă această cesiune nu este interzisă prin contract.

Puteţi fi mai explicită?

Liviu S.Bordaş
buna ziua,
tocmai la asta ma gandeam si eu ca se poate razgandi cat priveste novatia,

deci debitorul nostru e un cunoscut al ,,casei'', asa am inteles eu,
debitul lui e destul de mare, dar ieri a venit sa spuna ca vrea acel ctr de transpot cat mai repede

aceasta solutia s-a gasit ca sa-l ajutam sa-si plateasca rata la masina in leasing, zice el,, 2- 3 luni'' timp in care emite factura iar noi in loc sa-i platim lui serv de transp platrim firmei de leasing,

nu putem face novatia ,,acum'' deoarece aceasta procedura dureaza, el asre scadenta pe 25 .10
numai ca eu nu sunt foarte sigura

multumesc frumos, astept raspuns urgent
Ultima modificare: Miercuri, 22 Octombrie 2008
Alina Tabara, Consilier juridic
iata cum am inteles eu ca sta chestiunea, se vrea a se prelua un tir care este achizitionat in leasing, dar nu vor contract de novatie

trebuie sa fac un contract de subinchiriere in care locatarul plateste chirie + rata +restanta leasingului
locatorul nu are drept de denuntarea a ctr. , la sfarsitul perioadei de chirie care este aceeasi cu leasingul tirul trebuie sa ramana proprietatea locatarului

ca neclaritati pentru mine mai sunt urmatoarele aspecte locatorul emite factura pt chirie si trebuie sa mai emita o factura pentru suma pe care noi o platim leasingului cu tittlu de avans pt masina
Ultima modificare: Luni, 27 Octombrie 2008
Alina Tabara, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Deducere tva preluare leasing cu datorii Adela Badescu Adela Badescu Buna dimineata! Va rog mult daca ma poate ajuta cineva. Vreau sa preiau pe firma un leasing financiar de la o alta firma ce a ajuns la finalul contractului, ... (vezi toată discuția)
Contract cesiune creatza_70 creatza_70 Buna ziua, In prezent exista un contract de inchiriere intre doua societati comerciale. Intrucat Locatarul vrea sa lichideze firma ar dori sa preia acest ... (vezi toată discuția)