avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 634 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale help!!!!!!!
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

help!!!!!!!

am intalnit urmatoarea situatie: avem un debitor care are o masina in leasing,
seful meu vrea un ctr. de prestari servicii transport/ contract de colaborare (cica se procedeaza asa din cauza lipsei de timp - pe 25 ar fi scadenta) in care debitorul sa fie carausul nostru iar , el , carausul emite factura, si noi sa platim leasingul in numele lui, si ulterior sa facem novatia
ce parere aveti? ce garantii avem ca se va face novatiaiar debitorul nu v se va razgandi?/???? datoria lui fata de noi este destul de mare, recunosc ca sunt incepator dar nush de ce nu-mi suna bine
Cel mai recent răspuns: Alina Tabara , Consilier juridic 16:40, 24 Octombrie 2008
Here I am, to save the day... :)

Am o părere proastă. ªi, lucru ciudat, sunt de acord cu ea.


PS

1. Nu aveţi certitudinea că va dori să încheie vreun act.
2. Novaţia la care vă referiţi presupune să luaţi locul lui în contractul de leasing sau să novaţi în felul acesta obligaţia lui faţă de societatea dumneavoastră? Aici sunt două obligaţii distincte: pe de o parte obligaţia debitorului de a plăti ratele către firma de leasing şi obligaţia lui faţă de firma dumneavoastră.
3. Dacă doriţi să luaţi locul lui în contractul de leasing, fără acordul firmei de leasing, seamănă mai degrabă cu o cesiune a contractului, iar atunci trebuie să vă întrebaţi dacă această cesiune nu este interzisă prin contract.

Puteţi fi mai explicită?

Liviu S.Bordaş
buna ziua,
tocmai la asta ma gandeam si eu ca se poate razgandi cat priveste novatia,

deci debitorul nostru e un cunoscut al ,,casei'', asa am inteles eu,
debitul lui e destul de mare, dar ieri a venit sa spuna ca vrea acel ctr de transpot cat mai repede