avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 583 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Restituire bani companie aeriana
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Restituire bani companie aeriana

Am cumparat un bilet de avion cu destinatia Londra, pe care am platit aproximativ 500 de lei. Nu am semnat un contract in sensul asta, nici macar o chitanta nu am primit ( deci nu am luat la cunostinta conditiile, termenii, politica companiei etc.). Mi s-a comunicat ca voi primi un e-mail in care e scris codul aferent biletului cumparat de mine si atata tot. Acum, din motive personale, nu mai pot merge in Anglia iar compania respectiva nu vrea sa-mi restituie banii. Eu personal nu cred ca e normal sa mi se spuna dupa ce am cumparat biletul ca e nerambursabila tranzactia ( si altele). Exista vreo lege care sa ma sustina in acest sens ? Daca da, ce sanse am sa ii "sperii" spunandu-le ca fac plangere la OPC ?
Cel mai recent răspuns: cga43 , utilizator 01:11, 18 Ianuarie 2012
Va dau un exemplu dintr-un CONTRACT – CADRU DE REZERVARE – VANZARE A BILETELOR DE AVION


V. DREPTURILE SI OBLIGATIILE PARTILOR
5.1. Agentia este raspunzatoare de emiterea corecta a biletelor de avion si de informarea cu buna credinta a pasagerului asupra conditiilor aplicabile biletului de avion vandut.
5.2. Informarea pasagerilor se va realiza prin afisarea la loc vizibil in agentie a prezentelor conditii generale de vanzare a biletelor de avion precum si prin prezentarea, la cererea expresa a pasagerului, a conditiilor speciale de transport ale companiei, aplicabile zborului in cauza, fara a fi nevoie de o semnatura a pasagerului care sa certifice ca a fost informat.
5.3. Pasagerul este obligat sa citeasca prezentele conditii generale afisate in agentie inainte de a cumpara biletul de avion. Biletul de avion odata cumparat se presupune ca pasagerul a luat la cunostinta despre toate informatiile legate de biletul respectiv, el nemaiputind sa invoce ulterior necunoasterea acestora si sa pretinda eventuale despagubiri agentiei.


Acest fragment este prezent in toate contractele pe care le-am gasit pe net, cautand sa vad daca va pot ajuta in sensul dorit de dvs.
Din pacate ce am gasit nu va ajuta deloc. Informarea cu buna credinta se refera la intrebarile pe care dvs. le-ati fi pus si presupune ca raspunsurile primite sa fie reale, nu sa va fie prezentate false avantaje etc. Or dvs. nu ati intrebat decat cum veti primi biletul :(

Daca in locul de unde ati cumparat biletul sunt afisate conditiile generale de vanzare si / sau pentru ca nu ati intrebat nimic legat de acestea, in opinia mea nu aveti ce face.
Singura sansa ar fi ca aceste conditii sa nu fie afisate la loc vizibil - asta este parerea mea.
Mie, personal, nu mi se pare ca aceste metode ii acopera in fata legii. Mi-au cerut destintatie, data, nume, prenume. Nu mi-a fost prezentata absolut nicio clauza. Mi se pare inadmisibil. Am fost peste ei si s-a uitat cucoana respectiva la mine ca si cum as vrea s-o jefuiesc, in momentul in care am intrebat-o de rambursare. "Biletul e nerambursabil", zise ea !
Nimic nu va opreste sa ii reclamati :)

Aveti aici un model:
www.avocatnet.ro/content/for...

Referitor strict la rambursare, la toate companiile low cost, de exemplu, scrie asa (cu mici, nesemnificative diferente):

Pasagerul poate renunta la biletul de avion cumparat in orice moment , inainte de data plecarii. Indiferent de motivul renuntarii, regula presupune ca pasagerului i se va aplica o penalizare de 100% din valoarea biletului si a taxelor de aeroport aferente.

Deci... eu zic ca atitudinea ''cucoanei'' este justificata de vreo prevedere despre care era bine sa va informati inainte de cumparare. Ei nu aveau niciun interes sa va spuna fara sa intrebati, atata timp cat au afisate in agentie conditiile de vanzare.
Ok, va multumesc pentru asistenta acordata. Nu-mi ramane decat sa ma resemnez si sa blamez inca o data justitia romana, pentru ca inca o data, nu mi se pare corect sa NU ma informeze in legatura cu clauzele contractuale si sa mi se ia banii pe sistem japca, fara nicio chitanta la mana, contract, bon fiscal... orice ! Va multumesc inca o data pentru ajutor, toate cele bune !
Nu trebuie sa imi multumiti, ca nu v-am fost de ajutor decat eventual pentru viitor; cred ca de acum inainte cand veti face o achizitie mai valoroasa veti sti ca trebuie sa puneti intrebari, nu sa va lasati pe baza informatiilor care ar trebui sa vi le dea vanzatorul.
Am vrut doar sa va arat ce precautii isi iau ca sa nu returneze banii clientilor care se razgandesc.

In privinta dovezii ca ati platit, aveti mailul cu codul biletului, nu?
O reclamatie la Comisariatul pt Protectia Consumatorilor nu va costa de 500 de ori mai putin decat biletul si nu se stie: daca descrieti cu lux de amanunte cum a decurs tranzactia, daca ati primit sau nu codul biletului pe mail, comportamentul doamnei de acolo etc., poate gasesc ei ceva.

Ce ziceti? Incercati?

:luck:

Alte discuții în legătură

Returnare preț bilet avion plătit de o persoană decedată georgianaiosif georgianaiosif tatal meu si-a cumparat bilet de avion pe data de 14.03 dar intre timp acesta a decedat.pot recupera banii aferenti costului biletului de avion achizitionat de ... (vezi toată discuția)
Anulare rezervare bilete avion floridecires floridecires Am facut o rezervare online pentru bilete de avion, am optat pentru plata online, cu cardul, caz in care, la efectuarea rezervarii s-a initiat si plata ... (vezi toată discuția)
Teapa - bilete de avion gyoni8 gyoni8 Buna, Am achitat catre o agentie de voiaj contravaloarea la patru bilete de avion in aprilie 2012, trebuia sa plecam in 10 iulie 2012 si sa ne intoarcem pe 15 ... (vezi toată discuția)