Va dau un exemplu dintr-un CONTRACT – CADRU DE REZERVARE – VANZARE A BILETELOR DE AVION
V. DREPTURILE SI OBLIGATIILE PARTILOR
5.1. Agentia este raspunzatoare de emiterea corecta a biletelor de avion si de informarea cu buna credinta a pasagerului asupra conditiilor aplicabile biletului de avion vandut.
5.2. Informarea pasagerilor se va realiza prin afisarea la loc vizibil in agentie a prezentelor conditii generale de vanzare a biletelor de avion precum si prin prezentarea, la cererea expresa a pasagerului, a conditiilor speciale de transport ale companiei, aplicabile zborului in cauza, fara a fi nevoie de o semnatura a pasagerului care sa certifice ca a fost informat.
5.3. Pasagerul este obligat sa citeasca prezentele conditii generale afisate in agentie inainte de a cumpara biletul de avion. Biletul de avion odata cumparat se presupune ca pasagerul a luat la cunostinta despre toate informatiile legate de biletul respectiv, el nemaiputind sa invoce ulterior necunoasterea acestora si sa pretinda eventuale despagubiri agentiei.
Acest fragment este prezent in toate contractele pe care le-am gasit pe net, cautand sa vad daca va pot ajuta in sensul dorit de dvs.
Din pacate ce am gasit nu va ajuta deloc. Informarea cu buna credinta se refera la intrebarile pe care dvs. le-ati fi pus si presupune ca raspunsurile primite sa fie reale, nu sa va fie prezentate false avantaje etc. Or dvs. nu ati intrebat decat cum veti primi biletul :(
Daca in locul de unde ati cumparat biletul sunt afisate conditiile generale de vanzare si / sau pentru ca nu ati intrebat nimic legat de acestea, in opinia mea nu aveti ce face.
Singura sansa ar fi ca aceste conditii sa nu fie afisate la loc vizibil - asta este parerea mea.