avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 444 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Depozit temporar al firmei - punct de lucru?
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Depozit temporar al firmei - punct de lucru?

Firma se ocupa cu achizitionarea de lemn vechi de la persoane fizice, pe baza de Borderou de achizitie. Pe moment, cumparam dintr-o zona a tarii aflata la mare distanta fata de sediul firmei. Cumparam o cantitate, completam Borderoul si transportam marfa pana in curtea unui localnic. Si tot asa pana cand avem o cantitate mare, pe care o transportam la sediul firmei. Mentionez ca nu avem vreun contract cu acel localnic in curtea caruia depozitam grinzile vechi. Intrebarea este: cum completam Avizele de insotire?
La primul transport, de la vanzator pana in curte (depozitul temporar), la furnizor apare numele vanzatorului, la cumparator, firma noastra. Dar la transportul inspre sediu, ce apare la numele furnizorului? Ma gandesc la faptul ca s-ar putea dubla cantitatile care intra in gestiune, la rubrica "cumparator" aparand tot firma. Ar trebui ca acel spatiu de depozitare sa-l inregistram ca punct de lucru?
Cel mai recent răspuns: Gabriela Monica Ionescu , Consultant fiscal 18:30, 22 Ianuarie 2012
Exact! Dvs. trebuie sa incheiati un contract de comodat sau contract de inchiriere al spatiului respectiv si sa deschideti punct de lucru acolo. In momentul de fata va aflati in ilegalitate, cu atat mai mult cu cat toate aceste transporturi efectuate cu material lemnos sunt urmarite indeaproape.

Dupa aceea, chiar daca transportul se va face de la punctul de lucru la sediu, pe avizul de insotire al marfii se va mentiona si la vanzator si la cumparator denumirea societatii Dvs., dar veti specifica la vanzator punctul de lucru, iar la cumparator sediul societatii. Nu se factureaza ceea ce va fi inscris in aceste avize, asa ca nu aveti de ce sa va faceti griji.
Multumesc pentru raspuns. Stiam ca procedam ilegal. Caut insa o solutie, pentru ca am facut deja un transport la firma din acel "depozit". A fost o solutie de moment acel loc unde am tot adunat grinzile cumparate. Avem vreo posibilitate acum, ca sa nu dublam cantitatile datorita avizelor? Raul deja a fost facut.
Dar nu dublati nimic, Dvs. ati facut sau faceti avize pentru transportul materialului lemnos la sediul societatii. Avizele emise de Dvs. NU se inregistreaza in contabilitate, nu aveti de ce sa le inregistrati. M-ati inteles?
V-am inteles si va multumesc inca o data. La fel gandesc si eu. Dar doream un raspuns de la o persoana avizata, din domeniu, pentru a inlatura ingrijorarea colegilor mei din firma cu privire la problema discutata. Cum nu am studii de specialitate in domeniu sunt nevoita sa caut raspunsuri de la "specialisti", care sa dea greutate si credibilitate judecatii mele.
Va doresc bafta, incercati sa intrati in legalitate cat mai curand, pentru ca ar fi pacat ca intreg materialul lemnos sa va fie confiscat la un control al Garzii Financiare. Sper ca stiti ca inclusiv masina cu care efectuati transportul trebuie sa aiba autorizatie de transport material lemnos.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Infiintare societate comercialiala, aprobari, conditii speciale Marius20100 Marius20100 Buna ziua, as dori sa stiu la infiintarea unui SRL cu domeniu de activitate Comert cu ridicata al materialului lemnos si de constructii, Intermedieri in ... (vezi toată discuția)
Facturi pentru doua spatii comerciale gent gent Doresc sa deschid un nou punct de lucru(magazin).Problema mea este ca mai am inca unul si nu stiu cum voi proceda cu actele.Imi trebuie registre,nir,e.t.c. ... (vezi toată discuția)
O problema incalcita ellutza_me21 ellutza_me21 O societate comerciala care are activititatea de comert cu ridicala al materialului lemnos si al materialelor de constructii - CAEN 4673, (pe certificatul ... (vezi toată discuția)