avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 980 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Probleme calcul cote de intretinere
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Probleme calcul cote de intretinere

Buna ziua,

Am observat acum cateva luni ca administratorul gresea calculul pretului pentru apa rece si apa calda (mai exact afisa un pret de aproximativ 9,1 lei/mc pentru apa rece si de 5,10 lei/mc pentru apa calca). Dupa indelungi discutii si explicatii vizavi de modul de calcul al pretului pentru apa rece si apa calda greseala a fost remediata iar acum preturile afisate sunt cele corecte.

Problema este, si am observat-o ulterior celor mentionate mai sus, ca toate cotele de intretinere sunt calculate si raportate la nr. de locatari si nu respecta prevederile Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 230/din 2007. Mai exact absolut toate cheltuielile sunt repartizate pe numarul de persoane si absolut nicio cheltuiala nu este repartizata pe cota-parte indiviza de proprietate.

Desi i-am adus la cunostiinta D-nei Administrator acest lucru refuza sa calculeze cotele de intretinere tinand cont de prevederile Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 230/din 2007 si calculeaza in continuare cotele de intretinere raportandu-se doar la nr. de locatari.

Mentionez ca Presedintele Asociatiei de proprietari nu mai locuieste in imobil de mai bine de un an de zile si ocupa si functia de contabil in cadrul Asociatiei.

Ce pot face in acest caz si cui trebuie sa ma adresez pentru a aduce lucrurile pe un fagas normal?

Va multumesc anticipat pentru raspunsul dvs!
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 22:39, 23 Ianuarie 2012
Problemele curente cu care va confruntati la nivelul condominiului ,normal se solutionaeaza cu reprezentantul legal al asociatiei de proprietari=presedintele acesteia sau persoana imputernicita sa ii preia responsabilitatile
Daca la nivelul asociatiei de proprietari nu gasiti intelegere sau interes,puteti sesiza oficial serviciul specializat din cadrul primariei
Listele de plata lunare trebuiesc verificate si semnate de cenzor. Acesta are printre atriubutiuni si verificarea respectarii legii cu privire la repartizarea cheltuielilor. Discutati cu cenzorul si cu membrii comitetului executiv.
In primul trimestru al anului 2012 este obligatoriu sa convocati adunarea generala. Cu aceasta ocazie discutati si aceste aspecte.
Listele de plata sunt intotdeauna semnate de 3 persoane: presedinte, cenzor si administrator. Problema este ca nu cred sa le verifice cenzorul ci doar le semneaza...iar toate calculele sunt facute (din cate am inteles de la d-na administrator) de catre presedintele asociatiei.
Din pacate nu am reusit sa iau legatura cu presedintele asociatiei deoarece m-am lovit de refuzul d-nei administrator de a-mi pune la dispozitie nr. de telefon al acestuia...
Nu stiu exact ce sa fac...sa fac o adresa catre asociatie si sa cer lamuriri vizavi de felul cum au fost calculate cotele de intretinere sau sa fac o adresa catre asociatie si sa solicit recalcularea cotelor de intretinere in conformitate cu legile si normele in vigoare? Ce ma sfatuiti? Din cate stiu, sunt obligati sa-mi raspunda intr-un interval de 7 zile.
Va multumesc anticipat pentru raspuns!
Luati legatura cu cenzorul si aratati-i acest aspect al repartizarii pe numar de persoane a tuturor cheltuielilor si ca se abat de la respectarea Normelor din HG 1588/2007.

In cazul in care nu se intelege intrarea in legalitate a repartizarii cheltuielilor, faceti o sesizare la primarie, la Biroul de relatii cu asociatiile de proprietari.
Cu calcularea preturilor se ocupa servicii specializate al fiecarui furnizor... Noi nu avem ce calcula. Preturile folosite in vederea repartizarii costurilor pe proprietari le luam direct din facturi, nu ai ce sa mai calculezi. Am mai discutat aceste lucruri pe forum, probabil ca la asociatia dvs. era obiceiul ca ”aranjarii” pretului din costul facturii (la apa) / cantitatea de apa raportata de proprietari (de obicei mai mica) si atunci rezulta un alt pret decat cel din factura (de obicei mai mare)... Bine ca i-ati luminat in aceasta privinta, insa cred ca ”baietii” sunt pe vechi cu repartizarile costurilor. Cred ca nici nu au auzit de L 230/2007 si ca sunt 6 tipuri de repartizari. S-ar putea sa aiba vre-un progamel de repartizare a costurilor in Excel, dar numai pe persoana si atunci nestiind sa-l modifice, merg asa in continuare. Daca este asa, pot sa va ajut cu informatii de unde puteti procura un program specializat de gestiune si repartizare a costurilor intr-o as. proprietari - daca nu aveti alta solutie. Succes!

Alte discuții în legătură

Problema asociatie de proprietari masterflo masterflo Buna seara va rog sa ma ajutati si pe mine cu un sfat...problema mea arata cam asa: doamna de la asociatia de proprietari (nu sefa de scara, cea care incaseaza ... (vezi toată discuția)
Consum apa nedeclarat Xerxes77 Xerxes77 Buna ziua. Locuiesc la bloc, si am o problema cu modul in care se calculeaza cheltuielile cu apa. Toti vecinii au apometre, niciunul nu este verificat ... (vezi toată discuția)
Administrare imobil- plati cota parte indiviza. BaBaNu BaBaNu Salut, As dori sa ma informati cu privire la urmatoarele..daca e normal sau merge rezolvat si altfel. Bloc cu 1 scara , s-a infiintat asociatia de ... (vezi toată discuția)