Adam Grecu a scris:
Cu calcularea preturilor se ocupa servicii specializate al fiecarui furnizor... Noi nu avem ce calcula. Preturile folosite in vederea repartizarii costurilor pe proprietari le luam direct din facturi, nu ai ce sa mai calculezi.
Ori glumiti un pic, ori v-ati grabit cu acesta parte a raspunsului.
Sa exemplific pentru a ma face inteles. De exemplu:
- in factura de energie electrica se iau in calcul mai multe elemente dar principalul fiind cantitatea de energie consumata in comun pentru iluminat si functionarea liftului, rezulatat din diferenta de index nou si index vechi. Pe factura nu se face nici o referire la numarul de persoane. Factura vine (la noi) din doua in doua luni cu valori diferite de fiecare data si trebuie repartizata pe numar de persoane care iar sunt diferite de la luna la luna. Asa ca administratorul are ceva de munca si face niste calcule, o luna cu estimare, o luna cu regularizare...
- factura de gaz, in blocurile unde gazul este contorizat doar la intrarea in bloc sau scara si nu in fiecare apartament, necesita calcul si repartizare pe numar de persoane.
Asadar intotdeauna "avem ce calcula"!
Dar daca in asociatia in discutie se repartizeaza salariile, reparatiile, cheltuielile gospodaresti..., pe persoane (ceea ce este gresit), iar se calculeaza si repartizeaza.
Sigur ca trebuie ca acel administrator trebuie sa aplice legislatia si sa faca repartizarea conform HG 1588/2007.