Buna ziua,
Sunt administrator al unui bloc de 60 apartamente. Am cumparat un program cu licenta foarte util pentru a tine evidenta la tot ce necesar intr-o Asociatie de proprietari. Problema mea este ca nu stiu daca este corect (legal sau ilegal) sa il trec sa plateasca toti proprietarii pentru ca beneficiaza toata Asociatia sau sa il platesc eu. Va rog dati-mi un sfat cum ar trebui sa procedez.
Va multumesc
@liliana_bala
Va raspund in calitate de proprietar in asociatie. Nu vad de ce proprietarii sa suporte costul programului pe care de fapt l-ati achizitionat pentru a va usura munca dvs. Pe mine ca proprietar nu ma intereseaza ca folositi pixul sau stiloul, registrele mentionate de actele normative sau situatiile printate. Ar trebui cerut acordul proprietarilor.
In cazul de fata ar trebui sa faceti diferenta dintre ceva ce a-ti achizitionat pentru folosul dumneavoastra si ceva ce a fost achizitionat de catre asociatie, prevazut in buget si aprobat de catre comitet.
Daca sunteti administrator presupun ca sunteti remunerata, in aceasta remuneratie trebuie sa fie incluse toate cheltuielile personale pe care le aveti referitor la activitatea pe care o prestati, si trebuie sa negociati respectiva plata de la inceput.
In momentul de fata dumneavoastra sunteti proprietara dreptului de a utiliza respectiva aplicatie, si nu asociatia.
Daca nu sunteti remunerata si doar faceti munca de voluntariat ar trebui sa discutati cu reprezentantii asociatie inainte de a pune ceva pe lista de plata, si daca tot vorbim de lista de plata tot ce treceti acolo trebuie sa aiba acoperire contabila, in cazult de fata factura de cumparare trebuie sa fie pe numele asociatiei.
@liliana_bala
Daca este decizie a AG sau CEx in acest sens, si daca programul este folosit doar pentru acea asociatie se poate deduce ca si cheltuiala in interesul proprietarilor. Factura trebuie sa fie emisa catre asociatie.
Costurile unor astfel de programe sunt infime comparat cu beneficiul adus (gresit vazuta problema doar din prisma ajutorului dat administratorului):
- asigura un grad mai mare de siguranta la corectitudinea datelor si calculelor
- sunt in pas cu legislatia, si elimina interpretari ciudate ale legilor
- asigura o afisare mai rapida a listelor de plata, astfel scazand termenul de incasare, si o plata mai rapida la furnizori (atentie ca majoritatea asociatiilor sunt in urma cu minim 1 luna la afisare si scadentele la furnizori sunt la limita)
- majoritatea din ele se pot instala pe mai multe calculatoare, astfel ca cenzorul, presedintele si alti membrii cu cunostiinte pot verifica situatiile din mai multe punte de vedere (rezulta control mai mare), si tinem cont aici si ca de multe ori acesti alesi nu sunt neaparat platiti (spre deosebire de admin)
- unele ofera acces online proprietarilor (deci alt control ridicat)
- si multe multe altele
@LocatarB
Sa inteleg ca si hartia, si pixul, si stiloul, si imprimanta, si calculatorul, si scotchul (nu bautura) si mai ce ar trebui sa aduca de acasa administratorul.
Poate nu ar trebui sa ne intereseze nici de femeia de serviciu cu ce face curatenie, ca doar de aia o platim, nu-i usuram noi munca cumparandu-i mop/ matura/ solutii de gresie/ geamuri/ manusi etc. Sa si le aduca de acasa.
Conform codului muncii Admin si FS (cel putin) sunt angajati ai asociatiei (deci ai tuturor proprietarilor) incadrati (legal) cu CIM. Aceste legi, de care noi am vrea sa fugim sau sa le ignoram cand scoatem noi bani din buzunar (sau ne agatam de ele cand trebuie sa fim platiti pe la joburile noastre) trebuies respectate. Ele spun ca aceste activitati sunt dependente, subordonate si se desfasoara in cadrul stabilit cu baza materiala a angajatorului .
De acord sa facem economii, traim vremuri dificile, dar noi facem economii cu traiul si viata noastra:
- acceptam salarii de nimic (minim pe economie) si restul la negru ca sa nu dea angajatorul bani la stat (de acord, fiscalitatea si impozitarea excesiva ne-a adus aici, dar totusi)
- ca urmare a acestor "fabuloase" sume primite ca drepturi salariale avem pensii de nimic, beneficiem de servicii execrabile in sanatate si asigurari sociale
- dam sfaturi "de bine" angajatilor nostrii: ia si tu niste hartie la celalalt job al tau, ca sa nu mai cumparam noi. ia si niste pixuri, vezi de niste tus de stampile, nu ai cumva pe acasa sau la munca o imprimanta la care sa nu-i duca nimeni lipsa, s-a terminat toneru/ cartusu, ia vezi pe la munca nu gasesti ceva, ar fi bine sa ai minute la telefon din banii tai sau ai altuia (sute de minute si sute de sms-uri ca sa anunti toti proprietarii cand e ceva) si multe altele.
Nu am inteles ce vreti sa spuneti, referitor la "toate cheltuielile personale sa fie incluse in remuneratie". Va referiti la acest program? Altceva nu vad ce as putea achizitiona in folosul meu .
Factura este emisa pe numele asociatiei, dar din cate am inteles pretul programului trebuie suportat de mine si nu de asociatie.