avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 753 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... concediere la terminarea concediului medical
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

concediere la terminarea concediului medical

buna ziua.am fost victima uinui incendiu pe data de 18.12.2011.de atunci sunt in concediu medical iar acum am aflat ca angajatorul citez 'nu mai are loc pentru mine' cand voi termina concediul medical.are dreptul sa ma dea afara la expirarea concediului si in ce conditii o poate face?ce pot face in acest sens pentru a nu renunta la drepturile mele?mentionez ca lucrez la el de 1 an de zile (sunt bucatar),fiind primul meu loc de munca.va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:18, 26 Ianuarie 2012
Sa va concedieze din motive care nu tin de persoana dvs ... in practica, cel mai uzitat mod este desfiintarea postului ... in acest sens, veti putea beneficia de somaj.
daca eu refuz sa semnez demisia care este urmatorul pas pe care trebuie sa il fac pt a beneficia de somaj?care ar fi motivele care tin de natura mea asa cum ati zis dumnevoastra?
Dvs nu trebuie sa faceti nimic, angajatorul este cel care va decide daca va concediaza din motive care nu tin de persoana dvs - desfiintarea postului.

Motivele care tin de persoana salariatului sunt prevazute in art.61 C.mun., si anume:
a) in cazul in care salariatul a savarsit o abatere grava sau abateri repetate de la regulile de disciplina a muncii ori de la cele stabilite prin contractul individual de munca, contractul colectiv de munca aplicabil sau regulamentul intern, ca sanctiune disciplinara;
b) in cazul in care salariatul este arestat preventiv pentru o perioada mai mare de 30 de zile, in conditiile Codului de procedura penala;