avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1235 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale dovada privind sediul social
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

dovada privind sediul social

Buna ziua.
Am si eu nevoie de sfatul unui cunoscator privind cea mai buna alegere a dovezii pentru sediul social .
Momentan locuiesc in casa parintilor mei pe care vreau sa o trec ca sediu social al firmei care urmeaza sa o infiintez.
Cei de la ONRC dau intr-un ghid o serie de posibilitati (copiate mai jos) dar as vrea sa stiu care se aplica situatie mele, care ar fi cea mai indicata si de ce. Orice informatie suplimentara e mult apreciata.
Multumesc anticipat

"Pe Dovezile privind sediul social / secundar se pot face, după caz, cu: - contract de vânzare-cumpărare, intabulat*; - contract de schimb, intabulat*; - contract de închiriere: - înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice, pentru cel încheiat între persoane fizice şi persoane juridice; - neînregistrat la Administraţia Finanţelor Publice, pentru cel încheiat între persoane juridice. - contract de subînchiriere; - contract de concesiune, intabulat*; - contract de leasing imobiliar; - contract de comodat, în original, în formă autentică sau sub semnătură privată, însoţit de actul doveditor al proprietarului, intabulat*; - contract de donaţie, în formă autentică, intabulat*; - contract de uz; - contract de uzufruct; - extras de carte funciară, în termen de valabilitate la depunere - pentru oricare din actele prevăzute ca dovadă de sediu (inclusiv în cazul aportului la capitalul social la constituirea societăţii, pe numele asociatului care aportează); - certificat de rol fiscal/rol agricol, în termen de valabilitate; - certificat de moştenitor; - act notarial de ieşire din indiviziune sau de delimitare a proprietăţii, intabulat*; - hotărâre judecătorească definitivă privind proprietatea (intabulată*) sau folosinţa/uzufructul; - hotărâre judecătorească definitivă de ieşire din indiviziune, intabulată* - proces verbal de recepţie a construcţiei, intabulat*; - act de adjudecare a imobilului vândut în cadrul executării silite; - contract de asistenţă juridică privind stabilirea sediului social la sediul profesional al avocatului conform art. 3 alin. (1) lit. h) şi i) din Legea nr. 51/1995, cu modificările şi completările ulterioare." sursa: situl ONRC.
Cel mai recent răspuns: hillfingerr , utilizator 12:54, 31 Octombrie 2008
Consider ca in situatia domneavoastra cea mai buna situatie este un "- contract de comodat, în original, în formă autentică sau sub semnătură privată, însoţit de actul doveditor al proprietarului, intabulat*" , Contractul de comodat este un imprumut spre folosinta cu titlu gratuit si il puteti incheia ca un inscris sub semnatura privata.
Pe scurt.... nu aveti de ce sa va complicati cu altceva.... cel mai bun este contractul de comodat pentru o camera (caz in care trebuie specificata si identificata si pe schita casei) sau pentru intreg apartamentul. Contractul se poate face simplu, intre parintii dvs si viitoare societate (cea pentru care ati rezervat denumirea-ca persoana juridica in curs de constituire). Actele de proprietate ale apartamentului nu trebuiesc intabulate.

Dar trebuie sa tineti cont de alte aspecte:
- daca in acel apartament mai au sediul social si alte societati
- daca societatea va avea sediul lucrativ sau nu, adica daca va desfasura activitate la sediu (va trebui si autorizata pentru asta)
- va trebui sa aveti si acordul asociatiei de proprietari si al vecinilor de apartament (sus-jos-stanga-dreapta)
Sfaturile de mai sus sunt bune daca sunteti unic asociat sau aveti si alti asociati din familie. Daca aveti asociati care nu sunt din familie va sfatuiesc sa aveti in vedere un contract de inchiriere chiar daca pare mai costisitor evita discutiile ulterioare dintre asociati.
Va recomand contractul de inchiriere, daca este casa parintilor dvs imobilul unde va veti fixa sediul, din urmatoarele considerente:
-veti putea trece o suma lunar pe cheltuieli, cu titlu de chirie;)
-nu se stie ce soarta vor avea partile dvs sociale din firma si cui le veti cesiona in viitor :(, astfel ca s-ar putea sa ajungeti in situatia sa nu va mai convina ca sediul sa ramana "agatat" de casa parintilor dvs - un contract de inchiriere este mult mai usor de reziliat decat unul de comodat - e suficienta dovada ca nu s-a platit chiria; sau poate ca nu veti mai fiti de acord cu gratuitatea folosintei.
Celelalte modalitati de detinere a spatiului citate de dvs nu se aplica in cauza - pentru ca nu sunteti proprietar al imobilului ( temeiurile contract cumparare, contract donatie etc), nici uzufructuar, nu puteti fi concesionar pt ca imobilul e proprietate privata, nu de stat s.a.m.d.
Buna ziua!
Va recomand contractul de inchiriere(al unei camere)deoarece e mai usor de reziliat .Nu ati fi primul caruia parintii ii inchiriaza o camera contra unei sume modice.

Alte discuții în legătură

Comodat sau inchiriere Badger Badger Daca la infintarea SC spatiul a fost pus la dispozitie SC printr-un contract de comodat, pt ca aceiasi SC sa se treca de la comodat la inchiriere in acelasi ... (vezi toată discuția)
Inlocuire contract de comodat cu contract de inchiriere alisaelena alisaelena Buna ziua, Un administrator al unei societati are un contract de comodat cu o ruda, pentru cladirea in care isi desfasoara activitatea. Este posibila ... (vezi toată discuția)
Firma suspendata- dilema sediu? kasha kasha Intrebare: O firma cu activitatea suspendata la registrul comertului din iulie 2009, are ca sediu social un apartament inchiriat. Ce se intampla cu ... (vezi toată discuția)