avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 951 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale dovada privind sediul social
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

dovada privind sediul social

Buna ziua.
Am si eu nevoie de sfatul unui cunoscator privind cea mai buna alegere a dovezii pentru sediul social .
Momentan locuiesc in casa parintilor mei pe care vreau sa o trec ca sediu social al firmei care urmeaza sa o infiintez.
Cei de la ONRC dau intr-un ghid o serie de posibilitati (copiate mai jos) dar as vrea sa stiu care se aplica situatie mele, care ar fi cea mai indicata si de ce. Orice informatie suplimentara e mult apreciata.
Multumesc anticipat

"Pe Dovezile privind sediul social / secundar se pot face, după caz, cu: - contract de vânzare-cumpărare, intabulat*; - contract de schimb, intabulat*; - contract de închiriere: - înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice, pentru cel încheiat între persoane fizice şi persoane juridice; - neînregistrat la Administraţia Finanţelor Publice, pentru cel încheiat între persoane juridice. - contract de subînchiriere; - contract de concesiune, intabulat*; - contract de leasing imobiliar; - contract de comodat, în original, în formă autentică sau sub semnătură privată, însoţit de actul doveditor al proprietarului, intabulat*; - contract de donaţie, în formă autentică, intabulat*; - contract de uz; - contract de uzufruct; - extras de carte funciară, în termen de valabilitate la depunere - pentru oricare din actele prevăzute ca dovadă de sediu (inclusiv în cazul aportului la capitalul social la constituirea societăţii, pe numele asociatului care aportează); - certificat de rol fiscal/rol agricol, în termen de valabilitate; - certificat de moştenitor; - act notarial de ieşire din indiviziune sau de delimitare a proprietăţii, intabulat*; - hotărâre judecătorească definitivă privind proprietatea (intabulată*) sau folosinţa/uzufructul; - hotărâre judecătorească definitivă de ieşire din indiviziune, intabulată* - proces verbal de recepţie a construcţiei, intabulat*; - act de adjudecare a imobilului vândut în cadrul executării silite; - contract de asistenţă juridică privind stabilirea sediului social la sediul profesional al avocatului conform art. 3 alin. (1) lit. h) şi i) din Legea nr. 51/1995, cu modificările şi completările ulterioare." sursa: situl ONRC.
Cel mai recent răspuns: hillfingerr , utilizator 12:54, 31 Octombrie 2008
In primul rand vreau sa va multumesc la toti pentru promtitudinea si complexitatea raspunzurilor voastre.
Intradevar ar mai fi de specificat ca:
- voi fi asociat cu o persoana care nu e din familia mea,
- din casa parintilor mei nu va mai functiona nici o alta firma
- ca pentru inceput cateve luni probabil nu voi cere la ONCR autorizatia de functionare a firmei pana nu imi pun la punct toate detaliile afacerii, si
- ca dupa ce voi face acest lucru activitatea administrativa se va desfasura din acest sediu social (casa parintilor mei) ceea ce ma face sa revin cu o alta rugaminte privind informatii suplimentare referitoare la autorizatia despre care vorbeste doamna aditzza70

Deasemenea in fuctie de cele specificate mai sus, cea mai recomanda actiune e in continuare aceea de a incheia un contract de inchiriere?

Numai bine.
Salut!
Da, cea mai recomanda actiune e in continuare aceea de a incheia un contract de inchiriere,mai ales daca persoana asociata la firma nu este din familie. Puneti raul inainte,presupunand ca dvs veti pleca din firma.In acest caz,asociatul dvs va ramane sa plateasca chirie parintilor dvs(care poate fi recalculata ca urmare a plecarii dvs din firma),asta daca nu isi schimba sediul.
Nu uitati ca la inceput inchirierea trebuie sa fie o suma modica ,daca nu acest fapt poate cauza parintilor plata unui impozit marit pe locuinta

Asa cum va spun si ceilanti, puteti sa incheiati un contract de inchiriere, dar asta presupune ca parintii dvs sa figureze cu venituri din chirii, ceea ce va implica de luat in calcul si obligativitatea de a depune declaratiile aferente la Administratia Financiara si plata impozitului pentru astfel de venituri.

Am avut un client care chiar a intampinat probleme la incheierea unui astfel de contract, chiar acum o luna (in final, dupa multe explicatii si argumente a reusit), la una din Administratiile Financiare din Bucuresti (ma abtin sa spun care!). Problema a fost in interpretarea posibilitatii de a incheia un astfel de contract o persoana juridica care nu este constituita, deci nu are inca personalitate juridica pentru a incheia acte. A durat destul de mult (nu ma intrebati de ce!!!!) sai convinga ca este acceptata personalitatea juridica a unei astfel de firme, pentru a face acte in vederea constituirii.

Oricum, in varianta mea, contractul de comodat il vad ca pe o solutie in a se rezolva rapid si fara probleme faza constituirii societatii. El poate fi incheiat pe o perioada destul de scurta, tocmai pentru a preveni ulterioarele neplaceri.

Si hai sa fim seriosi.... daca ati cesiona firma.... ati semna hotararea AGA in conditiile in care asociatul ar ramane tot cu firma la parinti?... ar mai fi ei incantati de chirie atunci cand asociatul s-ar ambitiona sa vina la ei acsa sa-si desfasoare activitatea de birouri?... cat sa fie chiria aia care sa le acopere linistea in propria casa?

De obicei, cand se constituie o societate, asociatii au o idee a ceea ce vor sa faca, dar cand intra in "paine" planurile se mai schimba..... apar diverse probleme si sunt nevoiti sa isi mai modifice planurile initiale. Atunci cand isi stabilesc punctul de lucru si .... multe alte aspecte... pot sa reglementeze si in concret aspectul sediului social. Avand in vedere toate aceste aspecte, eu personal, ca urmare a situatiilor concret intalnite, consider ca initial ii ajuta un contract de comodat pe perioada mai scurta, urmand ca ulterior, in functie de ce vor stabili, sa prelungeasca perioada sau sa incheie un contract de inchiriere. Pot chiar sa schimbe si sediul la adresa unde vor desfasura in concret activitatea, depinde de ce vor considera ca ii avantajeaza, atat din punct de vedere al relatiei de asociere cat si fiscal (majoritatea asociatilor constata ca este si acesta un criteriu important!)

Cand m-am referit la autorizarea activitatii, am avut in vedere urmatoarele:
- initial se poate declara sediul nelucrativ, doar cu activitate de birou, aspect care se introduce in contractul pentru sediu si in acordurile asociatiei, iar la ONRC se completeaza declaratia din formularul 11-10-141
- in cazul in care la sediu se desfasoara doar activitate de birou dar exista obiecte care se desfasoara la terti, e valabil ce am scris mai sus, dar formularul este 11-10-167
- in cazul in care macar unul din obicte se desfasoara si la sediu, sau exista inca de la infiintare punct de lucru, acordul asociatiei si contractul pentru sediu, trebuie sa contina aceste aspecte si se depune formularul 11-10-167
- formularul este 11-10-168 se completeaza doar la modificarile ulterioare

Autorizarea aceasta de la registru, pentru unele activitati nu este suficienta, in functie de obiectele dvs, in momentul desfasurarii in concret a activitatii, este posibil sa fiti nevoit sa obtineti de la diverse autoritati, alte acorduri si/sau autorizatii, in conformitate cu legislatia in vigoare.... dar asta este alta poveste.... acum sunteti doar la inceputul hatisului de acte.... ;) .... restul le veti descoperi pe parcurs .... :stunned:....

Sper ca informatiile pe care vi le-am dat sa va fie folositoare.:)

Av. Adriana Tugui
Pentru a nu va complica existenta ;) va recomand intocmirea unui contract de comodat (folosinta) , motivatia fiind aceea ca nu se declara la finante (scutiti o gramada de timp) si parintii dvs nu vor trebui sa suporte impozit pe venit rezultat din chirie.

De asemnea, in orice moment contractul poate fi reziliat, ca orice contract sinalagmatic.

Sfatul meu = contract de comodat
In regula, va multumesc pentru toate aceste informatii folositoare, m-am lamurit ce am de facut :) Numai bine.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Comodat sau inchiriere Badger Badger Daca la infintarea SC spatiul a fost pus la dispozitie SC printr-un contract de comodat, pt ca aceiasi SC sa se treca de la comodat la inchiriere in acelasi ... (vezi toată discuția)
Inlocuire contract de comodat cu contract de inchiriere alisaelena alisaelena Buna ziua, Un administrator al unei societati are un contract de comodat cu o ruda, pentru cladirea in care isi desfasoara activitatea. Este posibila ... (vezi toată discuția)
Firma suspendata- dilema sediu? kasha kasha Intrebare: O firma cu activitatea suspendata la registrul comertului din iulie 2009, are ca sediu social un apartament inchiriat. Ce se intampla cu ... (vezi toată discuția)