avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 173 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... inchiriere spatiu comun
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

inchiriere spatiu comun

buna ziua!
doresc si eu o informare cu privire la inchirierea unui spatiu comun din scara blocului catre asociatia de proprietari.
am dori ca asociatia sa participe la cheltuielile privind impozitul pe acest spatiu si bineinteles la plata curentului consumat care apare pe cheltuiala comuna doar pt scara noastra.cum se poate proceda pentru a putea recupera acesti bani de la intreaga asociatie?
Cel mai recent răspuns: mirela_blue , utilizator 10:56, 31 Ianuarie 2012
[EDIT]
Legal prin contractul de inchiriere partile ,negociaza si isi asuma clauzele privind obiectul contractului cat si plata aferenta utilizarii si utilitatilor acestuia
Referitor la plata curentului consumat strict de spatiul ce urmeaza a face obiectul raportului juridic,urmeaza ca partile sa convina fie la montarea de sistem contorizare individual,fie la plata echivalent consumatori electrici utilizati
Ultima modificare: Luni, 30 Ianuarie 2012
elga50, moderator
Sunt mai multe scari in acelasi bloc ? Sa inteleg ca doar locatarii unei scari suporta cheltuiala si pentru restul scarilor ?
Constructiv ,fiecare scara dintr-un imobil trebuie sa detina instalatie alimentare electrica separata prevazuta cu contor facturare distinct,a carui factura se repartizeaza lunar tuturor proprietarilor care detin proprietati in acea scara
din asociatie fac parte 5 blocuri iar asociatia isi are sediul in scara unuia dintre cele 5 blocuri.este vorba de impozitul aferent acestui spatiu comun si curentul consumat pe care il platesc doar locatarii scarii respective.se poate recupera din aceasta valoare de la ceilalti proprietari si cum se procedeaza
Sunt diferente apreciabile intre postarea initiala si precizarea facuta la h 13;08
Sa intelegem ca asociatia de proprietari doreste ca plata energiei electrice si impozitul aferent spatiu comun sa fie suportat de catre toti proprietari din imobil in conditiile in care acel spatiu este utilizat in fapt drept spatiu administrativ al asociatiei de proprietari?
Teoretic este simplu si se poate concretiza prin incheiere de contract de inchiriere
Practic ,nu se poate deoarece este spatiu comun,beneficiarul eventual fiind tot asociatia de proprietari
Daca apreciati ca platile aferente utilizarii spatiului ca sediu administrativ sunt exorbitante,
greu de suportat de catre proprietarii acelei scari,solicitati presedintelui de asociatie sa analizeze optiunile pentru mutarea sediului administrativ la alta locatie din cele 5 blocuri membre ale asociatiei de proprietari,sau sa dispuna prin rotatie ,mutarea sediului administrativ la toate blocurile membre ale asociatiei de proprietari
Cunosc situatii similare in care proprietarii au solicitat eliberarea uscatoriei utilizata sediu administrativ ,au reusit sa determine conducerea asociatiei de proprietari sa mute administratia, dupa care aceiasi proprietari au inceput sa ridice pretentii si nemultumiri ca le este greu sau imposibil sa ajunga sa isi achite cotele lunare de intretinere la noul sediu mutat la alt imobil

Alte discuții în legătură

Inchiriere spatiu - asociatia de locatari madaonica madaonica Buna ziua ! Asociatia de locatari din care fac parte este alcatuita din 3 blocuri, 6 scari, respectiv 150 de apartamente, iar locul de incasat intretinerea ... (vezi toată discuția)
Partile comune/bariera rebell_rose rebell_rose Buna ziua Intr-un complex cu 2 blocuri si 10 vile, intrarea se face prin 2 intrari. Fiecare intrare are cate o bariera. Un locatar contesta faptul ca ... (vezi toată discuția)
Sediul asociației de proprietari e la parterul blocului într-un spațiu comun. cum se contribuie în acest caz la cheltuielile comune? vmn58 vmn58 La parteru blocului in care locuesc are sediu Asociatia de locatari din care face parte si blocul nostrum in baza unui contract de chire modica, dar folosesc ... (vezi toată discuția)