Buna ziua !
Asociatia de locatari din care fac parte este alcatuita din 3 blocuri, 6 scari, respectiv 150 de apartamente, iar locul de incasat intretinerea este amenajat in uscatorul scarii unde locuiesc. Intrucat costul energiei electrice si al caldurii ce se consuma in acel spatiu este suportat de locuitorii scarii ( precum si mizeria facuta de ceilalti proprietari sau daunele facute la interfon ), este legal inchirierea respectivului spatiu cu un contract de inchiriere, astfel incat toti ceilalt proprietari sa plateasca o suma stabilita prin contract? Multumesc
Un contract de inchiriere intre cine si cine? Asociatia ar fi o parte in contract, dar a doua parte cine sa fie?
- utilitatile pentru aceasta incapere nu pot fi defalcate din cheltuielile comune deoarece nu aveti mijloace de masurare numai pentru acea incapere;
- utilitatile nu se pot plati din chiriile incasate prin cedarea folosintei catre un tert;
Dupa parerea mea solutia ar fi urmatoarea:
- din factura de energie electrica, din factura de caldura, pentru scara dv. comitetul executiv sa scada un procent oarecare, arbitrar ales si multumitor pentru toata lumea, procent pe care sa-l repartizeze tuturor locatarilor, inclusiv celor din scara dv.
contractul de inchiriere sa fie incheiat intre locatarii scarii noastre reprezentati de seful de scara si Asociatia de locatari .
fiecare apartament sa plateasca suma de 1-2 RON pe luna
Sediul asociatiei noastre este un fost uscator amenajat corespunzator. Toate celelalte uscatoare (1-2-3 pe fiecare scara) au fost inchiriate. Asa ca si sediu asociatiei este inchiriat de cativa ani buni de catre asociatie pe o suma asemanatoare cu celelalte chirii. Contractul e mai putin important fiind o intelegere interna, fara a se inregistra la vreo institutie..., a fost incheiat intre presedinte ca reprezentant al asociatiei si un membru al comitetului ce locuia chiar pe acea scara.
Asociatia include in cheltuielile administrativ-gospodaresti suma luna de luna. Acolo se aduna 2000-2500 lei/luna cheltuieli ce se repartizeaza pe cota indiviza tuturor apartamentelor si spatiilor cu alta destinatie (spatii comerciale...).
Semestrial (la 30 iunie si 31 decembrie) repartizam sumele adunate fiecarui proprietar din scara unde este sediul asociatie, in fondul de reparatii al fiecaruia, totodata cu repartizarea si a celorlalte venituri din exploatarea proprieatii comune asa cum prevede legislatia.
Pentru consumul de energie electrica atat pentru iluminat cat si pentru lift, avand in vedere situarea sediului si afluienta mai mare de persoane, luna de luna trecem o suma fixa (100 lei) tot in cheltuielile administrativ-gospodaresti... ca si chiria. Tot semestrial repartizam si aceste sume in fondul de reparatii al fiecarui proprietar numai celor din aceasta scara care luna de luna suporta facturile catre furnizorul de energie electrica. Comparand facturile de la aceasta scara si de la alta scara asemanatoare ca marime, costurile suportate sunt aproape aceleasi prin aceasta trecere a sumei de 100 lei/luna... Adica, in medie cam aceasta (100 lei) este suma generata suplimentar lunar din cauza sediului asociatiei.