Si daca fiecare entitate ar fi de alta nationalitate si tot ar trebui sa va intelegeti!
Presedintii asociatiilor „pun” de o discutie serioasa privind toate cheltuielile cu acel spatiu (chirie + intretinere, reparatii, etc.) si vor repartiza aceste cheltuielile dupa o anumita regula la toate asociatiile:
- dupa sup. utila;
- dupa nr. de apartamente;
- combinatii dintre cele doua;
Fiecarui apartament ii va reveni o suma fixa pe luna la rubrica „Chelt. gospodaresti”.
Nu inteleg care este complicatia... adica banuiesc, ca daca una dintre asociatii este titulara de contract, sa achite numai aceasta, iar celelalte sa fie tolerate social, ca tot este de la stat - vedeti cum intelege romanul - ce-i de la stat tre' sa fie Moka. Cine ii invata? Guvernele care sau tot perindat la conducere si care i-a invatat, nu cu munca, ci cu protectia sociala...
Daca nu va intelegeti, mai bine mergeti Primarie, la cei care v-au inchiriat spatiul si plangeti acolo, dar tare, sa va creada, poate va scapa de necaz, va retrag sediul si gata, la gunoier cu voi, ca intr-un loc civilizat nu vreti sa functionati. Sau vreti, dar Moka!
Nu este problema cu plata utilitatilor. Celelalte asociatii care au sediul in acest spatiu sunt de acord cu plata, in baza facturii. Pe mine ma intereseaza un model de contract care sa stea la baza acestor incasari si plati. Nu poate fi vorba de contract de comodat, pt ca platim chirie la Primarie. Este vorba doar de plata utilitatilor, contractele cu furnizorii fiind incheiate cu o singura asociatie.
Oricum, va multumesc pentru ca mi-ati raspuns
Probabil ca este mai usor sa repartizati costul chiriei totale pe fiecare asociatie, acest cost fiind constant luna de luna. Dar este ceva mai dificil sa repartizati luna dde luna costurile cu intretinerea, acestea fiind diferite de la luna la luna, dde la sezon la sezon...
Va sugerez sa incheiati intre asociatia ce detine acest spatiu si toate celelalte asociatii, o conventie prin care stabiliti ca luna de luna fiecare sa plateasca anumite procente din costurile de intretinere afisate pe llista de plata pentru acel spatiu.
Acele procente, insumate, trebuie sa dea 100. De exemplu in cazul a patru asociatii: 10%+ 30%+ 40%+20% = 100%.
Chiria cum o repartizati si cum o refacturati luna de luna?
Buna ziua,
Va multumesc frumos pentru ajutor. Chiria o refacturam semestrial (in felul in care ne factureaza Primaria) si o repartizam functie de suprafata utila folosita de fiecare asociatie. In incaperea in care isi au birourile doua asociatii, se imparte in mod egal, la amandoua.
Va multumesc, inca o data.