In urma decesului bunicului meu survenit in urma cu cateva zile mostenitorii mama mea si fratele ei au convenit verbal ca ajutorul de deces sa-l ia fratele mamei, iar pensie pentru luna ianuarie care se va vira maine la oficiul postal comunal sa fie luata de mama mea. De actele de deces de la primarie s-a ocupat fratele mamei de unde i s-a eliberat cerficatul de deces fara toate actele actele prevazute de lege si care erau la mama, dar s-a grabit sa-l obtina. In fine intrebarea mea este cu ce acte sa se prezinte mama la oficiul postal in cazul in care are doar o copie a certificatului de deces al tatalui ei obtinut cu greu si nu are nici ultimul talon de pensie. Pentru luna in care a decedat bunicul respectic februarie se mai adauga la plata ca si pensie?
Multumesc mult pentru raspuns. Are act de donatie, totul a fost impartit intre frati mai puti 5 ha pentru care probabil se va face succesiune. Sa aiba la ea mama acel act de donatie?
HG nr. 257/2011 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice
ART. 80
(1) Sumele rãmase neîncasate de cãtre pensionarul decedat, prevãzute în art. 120 alin. (1) din lege, se plãtesc:
a) soţului supravieţuitor;
b) copiilor;
c) pãrinţilor;
d) în lipsa acestora, moştenitorilor în condiţiile dreptului comun.
(2) Actele necesare în vederea acordãrii acestor sume sunt, dupã caz:
- cerere (anexa nr. 9);
- certificatul de deces, în original şi în copie;
- actul de identitate al solicitantului (original şi în copie);
- acte de stare civilã ale solicitantului, din care sã rezulte gradul de rudenie cu decedatul (original şi copie);
- certificatul de moştenitor (original şi copie);
- copia talonului de platã a pensiei persoanei decedate, dupã caz.
ANEXA 9 la norme
CERERE
pentru plata sumelor rãmase neîncasate de cãtre
pensionarul decedat
Se aprobã
Înregistratã sub nr. ....... din ......
............. Viza pentru controlul financiar preventiv
(semnãtura)
Cãtre .............................
Subsemnatul(a) ..........., având codul numeric personal ........., domiciliat(ã )
în localitatea ......, str. ........ nr. ....., bl. ...., sc. ...., et. ..., ap. ....., judeţul ......, posesor(posesoare) al(a) actului de identitate seria ......... nr. ......., eliberat de ......... la data de ........., în calitate de fiu/fiicã/soţ supravieţuitor/ pãrinte/moştenitor, vã rog ca, în baza dosarului nr. ......... şi a celorlalte acte, sã aprobaţi plata:
- pensiei/indemnizaţiei pe luna ......... anul ........ .
Odatã cu prezenta cerere depun şi urmãtoarele acte:
- certificat de deces, în copie;
- talon de platã a pensiei;
- acte de stare civilã (solicitant);
- certificat de moştenitor.
Data ................ Semnãtura ...................
Multumesc pentru raspuns. Problema este ca certificatul de deces in original nu-i va fi dat mamei mele de catre fratele ei si deasemenea nici talonul de pensie. Nu stiu ce sa fac in cazul asta.
Stiti ce mi se pare nonsens este ca mama mea impreuna cu mine am ajuns din cauza conditiilor meteo nefavorabile adica dn inchis circulatiei cu o zi dupa decesul bunicului meu. Actele penrtu eliberarea certificatului de deces in conformitate cu legea erau la mama si deci primaria comunala a eliberat un act nevalabil pentru care am putea sa facem valuri nu?