avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 645 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Acordul vecinilor
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Acordul vecinilor

Buna ziua. Va rog sa ma ajutati cu o clarificare in cazul obtinerii autorizatiei de la Primarie. Daca o societate are punctul de lucru la parterul comercial al unui bloc. Parter comercial prevazut din constructie ca si spatiu comercial, are nevoie de acordul NOTARIAL al vecinilor pentru desfasurarea activitatii de alimentatie publica? Ce presupune acest acord NOTARIAL? De ce am nevoie de acest acord fiind spatiu comercial prevazut din constructie ( anul 1980 )
Cel mai recent răspuns: vas1955 , utilizator 17:04, 22 Februarie 2012
Comerciantii au nevoie si de o autorizatie de functionare din partea primariei. Pentru obtinerea acesteia, in cazul Bucurestiului, acordul se poate obtine de la primaria de sector, iar documentatia necesara variaza de la un sector la altul. De exemplu, reprezentantii primariei sectorului 6 spun ca “acordul de functionare se elibereaza in baza certificatului de inmatriculare, a certificatului constatator pentru punct de lucru, contractului salubrizare, a dovezii spatiului (contract inchiriere/vanzare-cumparare/de comodat etc)”.

In functie de obiectul de activitate mai pot fi solicitate si alte avize.

“In cazul in care se pune in discutie deschiderea unui bar sau a unui restaurant, atunci este nevoie de autorizatie de la Primarie, conform Legii nr. 343/2006”, spun reprezentantii primariei sectorului 1.

Printre documentele necesare se afla statutul/actul constitutiv sau autorizatie eliberata in baza Legii nr. 507/2002 sau 300/2004, certificatul de inregistrare, eliberat de catre Biroul Unic - Registrul Comertului, anexa certificatului de inregistrare cu autorizarile prevazute de lege pentru sediul social si punctul de lucru, precum si actele care dovedesc detinerea legala a spatiului comercial, actele care dovedesc achitarea la zi a taxelor/chiriilor privind ocuparea domeniului public, certificat de clasificare sau declaratie pe proprie raspundere privind tipul unitatii de alimentatie publica conform H.G.R. nr. 843/1999.

De asemenea, este nevoie de o cerere tip (formularul poate fi procurat de la Biroul de Relatii cu Cetatenii din incinta Primariei), iar in cazul in care spatiul se afla intr-un ansamblu cu spatii locative este nevoie de acordul asociatiei de proprietari/locatari sau a proprietarului cladirii si acordul tuturor vecinilor direct afectati.

Eliberarea autorizatiei de functionare se taxeaza cu suma de 3.000 de lei si taxa de timbru de 1 leu. In situatia in care se intentioneaza amenajarea in cadrul unui apartament de bloc (spatiu cu destinatie de locuinta), trebuie schimbata destinatia spatiului, solicitarea in acest sens adresandu-se Serviciului de Urbanism

Reprezentantii sectorului 4 spun ca orice unitate care solicita aprobare pentru program prelungit, dupa ora 22.00, trebuie sa depuna un tabel nominal cu locatarii direct afectati si cu dovada acordului lor pentru tipul de program desfasurat de unitate.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Deschidere magazin alimentar Tutzu Tutzu Doresc si eu sa-mi cumpar un apartament la parter de bloc pentru a-mi deschide un magazin alimentar cu \" de toate\" inclusiv produse vrac. Am cateva ... (vezi toată discuția)
Semnaturile de care am nevoie - spatiu comercial oana30oana oana30oana intr un bloc de 16 apartamente ,la parter am un bar .din aceste 16 ap.,am semnaturile a 14 locatari,2 nu vor sa semneze,iar in stanga si in dreapta am spatii ... (vezi toată discuția)
Punct de lucru tatianato tatianato Buna seara!Am deschis un punct de lucru :magazin articole pt copii si vreu stiu ce avize trebuiesc ca m-a aboradat o tanti de la o firma e deratizare si de ... (vezi toată discuția)