avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 890 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... concediu maternitate
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

concediu maternitate

Sunt profesor suplinitor, in data de 31 aug 2012 mi se incheie contractul de munca, iar in jurul datei de 12 octombrie 2012 se presupune ca voi naste, as vrea sa stiu daca voi beneficia de concediul de maternitate de 2 ani cu toate ca nu voi mai avea un loc de munca din data de 31.august 2012. Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:44, 4 Martie 2012
Cine imi interzice sa nu inchei un c.i.m. pe termen de 1 an de zile ? ... termenul de 1 an este mai mic decat termenul de 36 luni .. iar exemplul dat este corect si legal ... nu mai deviati discutia prin extrapolarea mesajului meu.
Nu extrapolez nimic,dar nu am auzit pana acum precum ca un contract de munca determinat s-ar incheia referitor la durata acestuia exprimata in ani si nu in luni,asa cum de altfel precizeaza si Codul Muncii cand face referire la acest aspect.
Ultima modificare: Sâmbătă, 3 Martie 2012
ContSters136493, utilizator
Codul Muncii face referire la durata maxima a duratei si nicidecum la interdictia de a incheia un c.i.m.. cu o durata de 1 an ... am facut specificarea ca termenul este de 1 an si nu de 12 luni asa cum ati mentionat dvs ... eu am intalnit astfel de cazuri si nimeni nu s-a pronuntat cu nelalitatea acestora ...

p.s.
Daca este asa cum spuneti dvs atunci si termenul de preaviz in cazul demisiei trebui prevazut in zile lucrayoare si nu calendaristice .. dupa principiul enuntat de dvs mai sus
art82(5) Contractele individuale de munca pe durata determinata incheiate in termen de 3 luni de la incetarea unui contract de munca pe durata determinata sunt considerate contracte succesive si nu pot avea o durata mai mare de 12 luni fiecare.