Am inchiriat un apartament pentru desfasurarea activitatii unei firme de contabilitate, am obtinut acordul vecinilor si al presedintelui Asociatei, pentru a putea declara punctul de lucru. Dar in momentul cand am mers la administrator acesta a spus ca el poate sa nu-mi semneze daca nu vrea. Intrebarile mele sunt:
In conditiile prezentate poate administratorul sa refuze sa-mi semneze acordul?
Poate sa ma oblige sa platesc o donatie pentru bloc si care ar fi suma pentru un apartament cu 4 camere?
Multumesc
Daca v-au semnat ceilalti locatari vecini si presedintele asociatiei aplicati stampila asociatiei pe acord.
Nu puteti fi obligat sa faceti o donatie pentru bloc. Aceasta "donatie' nu are niciun temei legal daca este impusa de asociatie. Donatie puteti face numai daca va doriti dvs.
Da, situatia se prezinta asa cum a precizat colega mai sus.
In mod normal administratorul trebuie sa-si motiveze refuzul in scris.
Poate fi considerat un abuz de drept ceea ce face.
Solicita o spaga ,,pe fata''.
Intrebarea mea este retorica si anume: De ce pe un formular pe care trebuie puse semnaturi ale vecinilor si a presedintelui, in calitate de reprezentant al asociatiei, aceste semnaturi avand logica lor, mai trebuie si semnatura administratorului? Aceasta functie nu are niciun rol in deciziile de genul acesta dintr-o asociatie; el este un angajat cu alta menire decat aceea de a hotari cine si cum deschide usa unui apartament si in ce calitate.
Probabil ca in acea asociatie el este tartorul, presedintele fiind o persoana "decorativa". In acest caz exista doua posibilitati legate de modul cum ati stabilit o relatie personala cu administratorul; fie ati avut vreo discutie in care l-a deranjat oarece, fie nici nu v-ati vazut la fata pana la momentul cu pricina si in acest caz exista de asemenea trei posibilitati:
1. fie vrea ceva pentru el, profitand de situatia ca trebuie sa va semneze un formular, bani sau poate chiar un serviciu pe care i-l puteti face, in acest caz este un abuz sanctionabil, cred;
2 fie e un om gospodar care vrea sa obtina pentru asociatie oarece sume platite lunar care sa mai usureze din sarcina de plata a locatarilor (ex: sa platiti liftul 50% sau sa platiti femeia de serviciu 25% etc). Pentru acest din urma aspect ar trebui sa incheiati cu asociatia, nu cu administratorul, o conventie scrisa, in caz ca acceptati, pentru acest gen de contributii la plata cheltuielilor de intretinere. Se practica acest gen de intelegere intre asociatii si diferite firme cu puncte de lucru deschise in apartamente, ca o compensatie pentru deranjul creat locatarilor;
3. e o persoana cu hachite sau rau-intentionat si in acest caz nu stiu cum s-ar putea rezolva problema si aici revin la intrebarea initiala. Rezolvarea, in acest caz, tine numai de cat de mult doriti sa va deschideti acel punct de lucru.....
Eu nu inteleg de unde atatea probleme. Formularul prevede semnatura FIE a administratorului, FIE a presedintelui, nu amandoua! Daca ati obtinut una din ele plus semnaturile vecinilor, nu va mai trebuie nimic.