acest tip de cheltuiala se imparte pe cota parte de proprietate ale spatiilor comune... daca aveti infiintata o asociatiei de proprietari, (daca nu aveti ar fi bine sa infiintati una) in legea de organizare si functionare a acestora, 230/2007 Art. 10. - Proprietarii au dreptul să cunoască toate aspectele ce ţin de activitatea asociaţiei şi au acces, la cerere, la orice document al acesteia" si normele ei de aplicare HG 1588/2007, Art. 12. - Proprietarii membri ai asociaţiei pe lângă drepturile şi îndatoririle prevăzute
în Statutul asociaţiei de proprietari, au şi următoarele drepturi şi obligaţii:
A. Drepturi:
a) să participe, cu drept de vot, la adunarea generală a asociaţiei de proprietari.
b) să îşi înscrie candidatura, să candideze, să aleagă şi să fie aleşi în structura
organizatorică a asociaţiei de proprietari, dacă au calitatea de membru al asociaţiei de
proprietari şi capacitatea deplină de exerciţiu.
c) să cunoască toate aspectele ce ţin de activitatea asociaţiei şi au acces, la cerere, la
orice document al acesteia.
d) să primească explicaţii cu privire la calculul cotei de contribuţie la cheltuielile
asociaţiei de proprietari şi, eventual, să o conteste preşedintelui asociaţiei de proprietari, în
termen de 10 zile de la afişarea listei de plată. Preşedintele asociaţiei de proprietari este
obligat să răspundă la contestaţie în termen de 7 zile;
e) să folosească părţile comune de construcţii şi instalaţii ale condominiului conform
destinaţiei pentru care au fost construite;
f) să îşi închirieze proprietatea, fără a fi afectate exercitarea drepturilor şi
îndeplinirea responsabilităţilor legate de asociaţia de proprietari
Studiati putin si luati masuri, altfel va "imbarliga" cum vor, asta ca sa folosim un termen din "folclorul" zonei...
Este dificil sa va spuna cineva, fara a cunoaste toate detaliile, daca este corect. Dar, proprietarii membri ai asociatiei de proprietari au dreptul sa cunoasca toate aspectele legate de activitatea asociatiei si au acces, la cerere, la orice document al acesteia (art. 10 din L 230/2007). Astfel ca, daca exista o asociatie de proprietari, puteti face o cerere (eventual scrisa, transmisa prin posta cu confirmare de primire) presedintelui asociatiei (care supravegheaza si urmareste aplicarea hotararilor adunarii generale, fiind reprezentantul comitetului executiv), prin care sa-i solicitati sa va puna la dispozitie documentele asociatiei, pentru a va lamuri aspectele care va sunt neclare. In situatia in care va va fi refuzata cooperarea, puteti sa apelati la mediere in vederea solutionarii amiabile a disputei.