avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1431 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... schimbare asociatie de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

schimbare asociatie de proprietari

am achizitionat recent un apt.,intr-un bloc nou dar pt. ca nu stau in tara(deocamdata),apt. este liber,nu este racordat la electricitate,nu se consuma apa ,deci nu exista nici un fel de cheltuieli.Locatarii care s-au mutat, au fost contactati de o persoana care mai administra si alte blocuri si au aderat la asociatia de proprietari a cesteia.Cand s-a afisat lista cu ce are fiecare de platit(apa.caldura..),a aparut si o rubrica "alte cheltuieli",care era in suma de 50 lei/luna/apt.,si care era la toti locatarii prezenta in acelasi cuantum.
Intrebata de mine,d-na adm. a spus ca aceea suma este pt. curatenie,lumina si cheltuieli administrative,si ca toti trebuie sa plateasca la fel.
Intrebarea mea este:1) daca nu locuieste nimeni in apt. meu-si asa va fi cel putin 1 an de acum incolo- de ce eu sa platesc la fel cu cei care locuiesc acolo?
2) daca pot sa renunt la a mai fi membru in aceasta asociatie pe perioada in care nu locuieste nimeni.
Daca se poate in raspunsul pe care ,sper,ca il voi primi sa datisi prevederea legala Multumesc.
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 10:05, 22 Februarie 2010
puteti sa faceti o adresa scrisa la asoc. de prop. si sa invocati
art.17 din legea 230/2007:
r) stabileşte cotele de participare pe persoană la cheltuielile aferente persoanelor cu domiciliul în clădire şi pentru persoanele care locuiesc temporar, minimum 15 zile pe lună; stabileşte perioada
pentru care proprietarii, respectiv chiriaşii, pot solicita în scris scutirea de la plata cheltuielilor pe persoană şi care trebuie să fie de cel puţin 15 zile pe lună, conform hotărârii adunării generale;
In legatura cu membralitatea chiar nu conteaza, chiar daca nu sunteti membru al asociatiei de proprietari, sunteti obligat sa platiti cotele aferente partilor comune.
Ultima modificare: Joi, 18 Februarie 2010
Eu.Ro.Lex & Av. Martin Vasile Emil , Avocat
1-Avand in vedere ca subiectul deschis de dvs ,este frecvent postat si de alti interesati este bine sa accesati sectiunea asociatii de proprietari,unde puteti parcurge mai multe opinii competente
Chiar daca nu locueste nimeni in apartament ,in cauza fiind vorba despre o entitate juridica reprezentata de spatii proprietate privata si proprietate comuna,
costurile impuse in lista de intretinere se refera la c/v costuri intretinere parti comune calea de acces,casa scarii, lift,uscatorii,energie electrica .caldura ,etc
2-Opiniile sunt impartite referitor la invocata dvs varianta.
Prevederea legala in limitele careia teoretic trebuie sa se desfasoare activitatea asociatiilor de proprietari este Legea nr 230/2007 si norma de aplicare HG nr 1588/2007
Conform L nr 230/2007 art 10 aveti dreptul la cere la documentele asociatiei de proprietar,conform art 12 A din HG nr 1588/2007 aveti dreptul sa contestati cota de intretinere in termen de 10 zile de la afisarea acesteia.
Presedintele de asociatie detine obligatia legala sa raspunda in termen de 7 zile
Chiar daca nu locuiti in mobil,pentru intretinerea acestuia va revine obligatia legala ca si beneficiar de cota indiviza sa participati la intretinerea acestora
Ultima modificare: Joi, 18 Februarie 2010
ynocentta, utilizator
petrus11 a scris:

am achizitionat recent un apt.,intr-un bloc nou dar pt. ca nu stau in tara(deocamdata),apt. este liber,nu este racordat la electricitate,nu se consuma apa ,deci nu exista nici un fel de cheltuieli.Locatarii care s-au mutat, au fost contactati de o persoana care mai administra si alte blocuri si au aderat la asociatia de proprietari a cesteia.


Dvs. v-ati inscris, conform legii 230, in acea Asociatie daca nu ati fost in tara?
"ART. 7
Înscrierea ulterioara în asociaţia de proprietari a proprietarilor care nu au fost prezenţi la adunarea generală de constituire se face la cererea scrisă a acestora, fără alte formalităţi.
"
Autorul a precizat ca ,
pentru ca nu stau in tara(deocamdata)
,fara a mentiona circumstantele in care a avut loc achizitia si formalitatile in urma carora a devenit proprietar al respectivului spatiu cu destinatia de locuit.
Apt. l-am achizitionat printr-un imputernicit,care nu a demarat nici o formalitate in acest sens.Persoana care ne-a preluat in administrare,avea deja o asociatie si a fost adusa de proprietarul blocului.
Nu am semnat nici un fel de cerere,nu am depus ,in copie ,la sediul asociatiei contractul de vanzare-cumparare.

Alte discuții în legătură

Cheltuielile comune ale locatarilor unei scari de bloc AdaZdravescu AdaZdravescu Buna ziua,va rog sa mi spuneti,exista o lege care prevede ca un proprietar care locuieste mai putin de 10 zile intr o luna in apartament,este scutit de la ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli obligatorii pentru un apartament nelocuit doichitahorescu doichitahorescu Am mostenit un apartament in care de la decesul parintilor nu mai locuieste nimeni. ce cheltuieli sunt obligatorii in cadrul asociatiei? (vezi toată discuția)
Repartizare cheltuieli asociatie de proprietari cristinam28 cristinam28 Buna ziua, Sunt Administrator la o Asociatie de Poprietari si am cateva nelamuriri referitoare la repartizarea cheltuielilor comune.As dori confirmarea daca e ... (vezi toată discuția)