Buna ziua!
Lucrez la o institutie publica unde avem incadrati atat functioanri publici cat si personal contractual. In urma controlului, curtea de conturi a decis ca salariatilor li s-au acordat necuvenit o suma de bani. Am actionat in judecata aceasta decizie, dar am pierdut.
Acum avem de facut dispozitii de imputare in urma hotararii judecatoresti pentru functionari publici si personal contractual, atat pentru cei care mai sunt prezenti cat si cei pentru plecati.
As dori un model de astfel de dispozitie pentru ambele categorii de angajati si daca putem face astfel de dispozitii si pentru cei care sunt plecati. Se poate face o dispozitie comunca sau trebuie separata pentru fiecare in parte?
Mi se pare normal sa emiteti dispozitii individuale de imputare pentru persoanele care detin la data emiterii calitatea de functionar public, iar pentru cei care nu mai au aceasta calitate sa incercati recuperarea banilor in instanta.
In baza carui text de lege sa faceti dispozitii de imputare pentru personalul contractual?....:-/
In cazul personalului contractual sunt incidente dispozitiile Codului Muncii ...art.258 ..
(1) În cazul în care contractul individual de muncă încetează înainte ca salariatul să îl fi despăgubit pe angajator şi cel în cauză se încadrează la un alt angajator ori devine funcţionar public, reţinerile din salariu se fac de către noul angajator sau noua instituţie ori autoritate publică, după caz, pe baza titlului executoriu transmis în acest scop de către angajatorul păgubit.
(2) Dacă persoana în cauză nu s-a încadrat în muncă la un alt angajator, în temeiul unui contract individual de muncă ori ca funcţionar public, acoperirea daunei se va face prin urmărirea bunurilor sale, în condiţiile Codului de procedură civilă.
Astfel ca, decizia de imputare nu constituie titlu executoriu pentru personalul contractual.