avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 503 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Citatie de la Serviciul de investigare a fraudelor
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Citatie de la Serviciul de investigare a fraudelor

Salutare tuturor.
Am o , sper , mica problema.
Am infiintat o societate comerciala in noiembrie 2007 si societatea are activitate, destul de putina dar are.

Azi am primit o citatie de la Departamentul de investigare a fraudelor - IJP , in care nu e specificat absolut nimic la calitatea in care sunt citat sau cauza.
Mentionez ca nu are nici Numar la "Dosar penal nr.: ___" fiind trecut F.N(fara numar).

Este trecut doar sa ma prezint pe data de 17 cu CI si Evidenta contabila Ipentru anuarie - Octombrie 2008.

As dori daca a mai primit cineva asa ceva sa-mi spuna la ce sa ma astept, care ar fi cauzele, sau orice alte informatii utile.
Din informatiile pe care am reusit sa le adun pana acum am inteles ca e foarte posibil sa fi fost facuta o reclamatie.
Sincer sa fiu, nu vad de unde ar putea veni aceea reclamatie pentru ca nu am facturi restante sau alte chestii.
Varianta a doua , care mi se pare cea mai plauzibila, este cea in care un furnizor/client a depus bilantul, si apare o factura la el, emisa de/catre firma mea, si care nu a fost declarata de mine.
Am spus ca aceasta ar fi cea mai plauzibila varianta deoarece, cand am inregistrat firma , am primit informatii, tind acum sa cred - proaste, legate de termenele depunerii bilantului.
Pana acum cateva zile eram convins ca bilantul se depune anual, insa acum ca am inceput "pregatirile" pentru depunerea lui, am aflat ca de fapt termenul de depunere ar fi fie de 3 luni, fie de 6 luni, fie de 150 de zile. Nici nu mai stiu ce sa mai cred. Asa zisa "contabila" cu care am discutat acum mi-a spus ca ar fi de 6 luni si ca am intarziat mult.

Va rog sa sa ma sfatuiti cu ce ar trebui sa fac, ce ar trebui sa am la mine si daca e nevoie sa i-mi iau un avocat cu mine cand ma prezint acolo ...

Mi s-a mai spus ca poate fi un "control de rutina prin sondaj", dar ... cum au mai zis si altii, am primit citatie direct de la Departamentul Antifrauda, ceea ce inseamna ca este ceva mai grav ...

Sunt putin cam speriat, tinand cont ca e primul "control" sau ce o fi ....

Multumesc tutoror pentru timpul acordat si pentru raspunsuri.

Salutare,
Lucian Andreiu
Cel mai recent răspuns: gaby.gunter , utilizator 23:09, 1 Decembrie 2008
Este recomandabil sa mergeti cu avocat la politie.
Nu se fac controale prin sondaj ci doar daca exista o plangere penala.
Probabil ca sunteti invitat sa dati o declaratie.
Apoi, ori veti fi pus sub invinuire ori veti dobandi calitatea de martor in procesul penal.
Daca dati o declaratie aiurea si fara avocat probabil ca veti fi pus sub invinuire.O sa vi se spuna ca nu e nevoie de avocat, dar aveti dreptul de a fi asistata de un avocat.
Daca e groasa treaba veti primi un avocat din oficiu care va spune ca e bine cum zice anchetatorul sa faceti.Adica sa recunoasteti fapta ( probabil daca ati comis-o)

avocat Claudiu Lascoschi
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Am specificat mai sus ca este vorba de o reclamatie din partea uneii doamne de la o firma din alt judet, legat de o factura.
O sa relatez aici pe scurt "povestea" pentru cazul in care ma puteti ajuta cu mai multe detalii.
Doamna respectiva a facut comanda , prin fiul dansei, catre noi, pentru un calculator si a platit un avans de 600 RON.
Ulterior, din mai multe motive(lipsa contract cu furnizor, etc) i-am explicat doamnei telefonic ca mai dureaza pana va primi calculatorul. Dansa a optat pentru returnarea avansului, si i-am explicat ca plata se va face in termen de maxim 30 de zile.
Am emis factura de stornare cu - 600 RON si am inregistrat-o in contabilitate. Factura de stornare a fost emisa pe data de 20.10.2008 iar termenul scadent este 19.11.2008 (mai exact miercurea care vine).
Bineinteles ca doamna nu a fost de acord si a facut reclamatie ( am aflat acest lucru ieri, de la fiul dansei).
Cam aceasta ar fi problema , pe scurt.
Alta fapta pe care sa o fi comis, nu i-mi dau seama sa existe, exceptand faptul ca nu am depus bilantul, din cauza ca am fost prost informat .. deh .. singur in firma, incerc sa fac ceva .. mai scapa unele lucruri.
Dar din ce am inteles mai sus, nu are legatura Departamentul de investigare a fraudelor cu bilantul contabil.
In plus, mai am o nelamurire, pe citatie nu este trecuta concret nici cauza si nici calitatea in care sunt citat, si cum a postat si un coleg de forum mai sus, acestea sunt datele minime obligatorii pe care trebuie sa le contina o citatie ( pe langa celelalte).
Multumesc inca o data pentru interes si promptitudine.
O seara placuta si sper sa-mi tineti pumnii maine:D.
Am mai cautat sfaturi printre prieteni si cunostinte si cam toti mi-au spus sa ma duc intai fara nici un act si fara avocat sa aflu concret despre ce este vorba, si sa nu fac prostia sa ma duc cu actele acolo fara sa am avocatul cu mine.
Tot ei mi-au mai spus ca pot sa contest citatia datorita faptului ca lipsesc cele 2 elemente din ea (cauza si calitatea in care sunt citat). Imi dau seama ca nimeni nu poate sa faca o recomandare si sa isi asume raspunderea fara sa stie concret datele despre actele contabile, insa o idee, si o parere nu ar strica. Multumesc frumos inca o data.

As mai avea o intrebare paralela, si sper ca mai estecineva avizat online aici care sa-mi raspunda.
Am facut o verificare a actelor, facturilor, etc. si am iesit la calcule pe minus cu aproximativ 9 milioane.
In sensul ca am avut mai multe cheltuieli decat venituri cu 9 milioane.
Ce se face normal in acest caz? Stiu ca nu este nici o problema, insa am o vaga idee ca trebuie facuta o decizie interna de aport propriu sau ceva de genul.
Multumesc.
Ati avut incasari mai mici, nu venituri - doar daca nu va referiti la balanta din luna trecuta...
Cum ati facut... calculul? Ati afirmat ca actele sunt intocmite la zi; daca ar fi fost intocmite la zi s-ar fi vazut din registrul de casa ca ati ajuns sa cheltuiti mai mult decat aveti... Chiar nu stiu cum "strecurati” imprumutul in registrul de casa... Nu sunt contabil, dar din ceea ce stiu, ar trebui sa scrieti un contract de imprumut (mentionati si data la care preconizati ca S.C. sa ramburseze imprumutul) pt firma (creditare firma) si in baza acestuia scrieti o dispozitie de incasare si taiati o chitanta (dv, ca persoana fizica, imprumutati firma in care sunteti asociat – nu e ilegal).
Intrebarea nu prea e paralela, e chiar... tangenta! De fapt, inregistrati suma si gata – poate nu se vor lega de acest aspect... In fond, nu comiteti o ilegalitate, ci va creditati firma, care se afla in dificultate financiara. Contabilul nu v-a spus ce sa faceti?
Si tot, poate – deja sunt prea multi "poate”! – chiar ar fi bine sa urmati sfatul amicilor si sa nu mergeti maine cu actele, ci doar pur si simplu, sa intrebati care e problema, pt ca actele... Stiu si eu? Ii rugati sa fixeze o alta... intalnire, iar daca e vorba despre femeia cu PC-ul le explicati povestea.

Nu cred ca va referiti la balanta, unde cheltuielile ar putea fi mai mari decat veniturile si astfel sa insemne ca luna trecuta firma a inregistrat pierdere – asa ceva e posibil sa se intample... si firma dv n-ar fi prima...

Mai mult decat atat nu stiu ce sa mai scriu... Doar ca va urez bafta de bafta! Si chiar nu cred ca dracusorul e chiar asa negru, dar nu se stie niciodata.

P.S. Cred ca ati parasit forumul in timp ce scriam...
Ultima modificare: Duminică, 16 Noiembrie 2008
trope_doi, utilizator
Primesc mail cand se posteaza ceva, deci sunt mereu pe faza. Multumesc pentru informatii.
Spuneam ca sunt in ordine cu actele, nu la zi. Bilantul nu este depus din pacate. Nu prea am inteles care este diferenta intre venituri si incasarai ... dar ....
Am calculat asa:
1: Toate facturile si bonurile fiscale primite cand am platit ceva, fie produse, fie servicii.
2: Toate facturile emise de mine clientilor (sunt 50 in total dintre care aproximativ 30 pe 0 - au fost premii oferite la un concurs)
1: a rezultat 9857.69 RON (cheltuieli)
2: a rezultat 8946.25 RON(incasari/venituri)
Per total rezulta ca am pus din buzunarul propriu in firma suma de 911.44 RON.
In principiu a fost profit din exploatare doar ca s-a investit in amenajarea sediului in special, etc. si am mai pus din buzunar.
Sumele acestea sunt absolut toate incepand din noiembrie 2007 de cand s-a infiintat firma.
Si acum .. iarasi o bomba pentru mine ... :(( Registru de casa?
Nu am vandut produse deloc ci doar servicii. Calculatorul doamnei ar fi fost primul produs fizic care l-am fi vandut.
Mi s-a spus ca nu trebuie registru de casa/casa de marcat sau altele, sau mai exact ca se va ocupa contabila de tot cand va fi sa depunem bilantul. Acum ... mai bine o dau 1-2 milioane pe luna si colaborez cu un contabil pe care sa
i-mi spuna mereu ce am de facut decat sa am treaba cu ea doar cand se depune bilantul. Sa-mi fie invatatura de minte ...
Multumesc inca o data.

Alte discuții în legătură

Neplatitor tva emite facturi cu tva. DinuCristina DinuCristina Buna ziua Va rog respectuos sa ma ajutati in urmatoarea problema extrem de complicata . Ce trebuie facut pentru a indrepta greselile facute la o ... (vezi toată discuția)
Tva lunar sau trimestrial? adrianaungvari adrianaungvari Buna ziua, Societatea in cauza are ca si obiect de activitate principal-dezoltare imobiliara.Are in decembrie 2010 construit si receptionat un bloc de ... (vezi toată discuția)
Dizolvare & lichidare radulucian 22 radulucian 22 Va rog un articol si despre Dizolvare daca se poate si lichidare. In timpul acesteia se pot face incasari si plati stiu, dar nu stiu daca intre dizolvare ... (vezi toată discuția)