avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 891 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Ce trebuie sa fac daca nu sunt asigurata in sistemul ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Ce trebuie sa fac daca nu sunt asigurata in sistemul public de sanatate?

a rog sa mi spunrti, am 20 de ani, nu am serviciu, nu sunt student, mai sunt asigurat medical? nu am somaj, nici ajutor social.Ce ar trebui sa fac daca nu sunt asigurat medical?
va multumesc
Cel mai recent răspuns: ContSters136493 , utilizator 18:20, 8 Martie 2012
1. Inteleg ca doriti sa stiti ce trebuie sa faceti pentru a fi asigurat la sanatate.

2. - Conform Legii 95/2006, pentru a beneficia de serviciile medicale oferite de stat o persoana trebuie sa se asigure in sistemul de sanatate.
- Daca are un contract individual de munca este asigurat prin efectul legii.
- Daca nu are nici un venit se poate asigura prin incheierea unui contract de asigurare cu Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate.
- Venitul minim asigurat este salariul minim pe economie (700 lei) iar contributia lunara este de 5,5% din venitul asigurat.
- In cazul venitului asigurat egal cu salariul minim pe economie contributia este de 39 lei pe luna.
@zefir,

Va prezentati la Casa de Sanatate,in vederea incheierii unui contract de asigurare.Aveti nevoie de:
-Carte de identitate/Buletin de identitate (copie).
-Adeverinta de venit de la administratia financiara pt 2007-2012
-Certificat constatator de la Oficiul National al Registrului Comertului (din care sa reiasa ca nu aveti calitatea de asociat / actionar la nicio firma)
-Copie diploma de bac,sau daca nu aveti bac-ul,adeverinta de absolvire