Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna seara, am si eu cateva intrebari legat de schimabarea atributiilor de serviciu.
In urma cu 3 ani am fost angajata intr o institutie de stat pe un post corespunzator pregatirii mele profesionale (studii superioare),post obtinut pe baza de concurs.
Ieri am fost instiintata telefonic de catre conducere ca mi se schimba postul , apoi al scurt timp de la apelul telefonic am primis spre semnare fisa postului cu atributiile pt noul post, atributii care sunt total diferite de postul precedent.Sub presiune am semnat aceasta fisa a postului.
Astazi uitandu-ma in Codul muncii am vazut ca pt orice modificare a unuia din elementele CIM( functie) se intocmeste un act aditional.Pana acum nu mi a fost dat spre semnare acest act aditional.
Nu era obligatorie o informare in prealabil, inainte de semnarea fisei postului legat de schimabarea functiei?Poate aceasta fisa a postului sa tina loc de informare?
Poate fi actionat in justitie angajatorul pe motiv de nerespectare a codului muncii daca am semnat acea fisa a postului?
Puteti sesiza Inspectia Muncii cu privire la aceste aspecte.
Acele acte aditionale de modificare a incadrarii trebuiau aduse la cunostinta dvs si semnate de dvs. Pentru a putea fi inregistrate la Inspectoratul teritorial de Munca trebuiau sa poarte semnatura la salariat, si cum dvs nu ati stiut de ele si nu le-ati semnat dvs este limpede ca cineva a semnat in locul dvs. Aceasta inseamna fals si uz de fals daca nu ma insel, ceea ce este foarte grav.
Multumesc pt raspuns si promptitudine ! Mai am insa o nelamurire. Nu stiu cum pot sesiza Inspectia Muncii. Precizez ca de dosarele de personal ale firmei la care lucrez se ocupa o firma specializata in contabilitate si RU. Multumesc.
Faceti o sesizare scrisa la ITM de care apartine angajatorul dvs., precizati care sunt aspectele de lamurit si restul este treaba ITM care va va da si un raspuns cu rezultatele controlului efectuat.
Mergeti la sediul Inspectiei Muncii din orasul dvs si si veti sesiza in scris declarand toate cele intamplate asa cum ne-ati spus noua aici. Se va face un control la unitate, se vor verifica documentele si se vor dispune de catre organele de control o serie de masuri. probabil ca acelasi lucru se va intampla si la firma care se ocupa de partea de resurse umane.
Este corect asa?
razvandicu
vreau sa va spun ca sunt de meserie inginer constructor dupa cum sunt incadrat si in contract ca functie dar mi a intocmit fisa postului pentru sef de ... (vezi toată discuția)