As vrea sa va pot da un raspuns clar insa in opinia mea depinde de cine va analiza eventuala reclamatie la Protectia Consumatorilor.
Legea nr. 449/2003 republicata spune:
Art. 11
(1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.
In cazul in care pretul actual al componentei este semnificativ mai mare, vanzatorul poate spune ca masura reparatorie este disproportionata si sa aleaga despagubirea clientului prin restituirea pretului la momentul livrarii.
Pe de alta parte, daca are respectiva componenta si o poate inlocui, garantia il obliga sa faca acest lucru.
O reclamatie la Protectia Consumatorilor nu cred ca are mari sanse de rezolvare pentru ca vanzatorii nu au refuzat despagubirea clientilor, insa puteti incerca - de ce nu.
Aveti aici un mic ghid de intocmire a unei reclamatii:
www.avocatnet.ro/content/for...