Buna ziua,
in cazul unui angajat care se va pensiona pt invaliditate, care sunt obligatiile angajatorului fata de viitorul pensionat? Ce anume acte trebuie sa intocmeasca?
Demisie cu acordul partilor nu exista ... indiferent de temeiul de drept al incetarii raportului de munca, angajatorul va fi obligat la comunicarea deciziei de incetare a raportului de munca, precum si a adeverintei de vechime pentru perioada lucrata
Va multumesc si imi cer scuze daca va sacai, dar este prima pensionare pe care o fac si mi-e teama sa nu gresesc.
Trebuie sa mentionez faptul ca angajatul a avut concediu medical pana in data de 09.03.2012. Acum a venit la mine cu decizia medicala asupra capacitatii de munca si mi-a spus ca vrea actele prin care sa dovedeasca ca a incheiat activitatea la noi, cu care sa poata merge la casa de pensii.
In perioada dintre 09.03.2012 si 22.03.2012, cum va figura, fara plata?
Decizia de incetare CIM se face in baza unei cereri din partea angajatului, in baza deciziei de pensionare sau in baza acestei decizii medicale cu care a venit la mine?
1. daca angajatul face cerere de incetare a c.i.m. cu acordul partilor , atunci se va face decizie de incetare a c.i.m. in baza art.55 lit.b C.mun.
2. in cazul pensionarii pentru invaliditate, c.i.m. inceteaza de drept la data comunicarii deciziei de pensionare pentru invaliditate (art.56 alin.1 lit.c C.mun.)