avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1031 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantii intre doua companii
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantii intre doua companii

Buna ziua.

Am nevoie de un sfat din partea dvs. Am o firma care comercializeaza diferite produse in domeniul IT, comenzile catre furnizori se fac on-line. Recent un client de al meu a revenit cu o problema de garantie. Fara doar si poate am trimis produsul respectiv inapoi la furnizorul meu. Dupa cateva zile ma trezesc cu o factura storno pe care apare suma de achizitionare a produsului (produsul a fost achizitionat in 2011 la valoarea de 136 RON),dar suma respectiva nu mi-a fost trimisa. Am sunat la furnizorul respectiv si i-am intrebat despre granatie (produsul are granatie pana in 2014). Am primit urmatorul raspuns "Producatorul nu mai produce componenta respectiva asa ca v-am inapoiat banii. Nici noua nu ne schimba producatorul produsul. Asta e politica lor, returneaza sumele de achizitie". I-am intrebat ca in cazul acesta ce se va intampla deoarece valoarea unui produs cu caracteristici similare s-a majorat cu aproape 100% de la cumpararea produsului. Raspunsul pe care l-am primit a fost "Vorbeste cu clientul sa plateasca diferenta de pret". In cazurile astea fimele care sunt reseller-i, ce fac, care este procedura legala prin care sa-i pui la zid?
Va multumesc
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 13:23, 29 Martie 2012
Daca nu ati prevazut in contractul cu furnizorul o clauza specifica acestei situatii, in opinia mea nu aveti ce sa faceti.

In ceea ce priveste obligatia dvs. (generata de garantie) fatza de clienti in acest caz, in care furnizorul va restituie banii pe produsul defect returnat, eu zic ca puteti face exact la fel, sa le restituiti la randul dvs.banii - desigur in cazul in care clientul nu este dispus sa plateasca diferenta de pret pentru un produs nou.

Argumentul in favoarea dvs. il gasiti in Art. 11 din Legea 449/2003, unde scrie ca o masura reparatorie va fi considerata disproportionata daca impune vanzatorului costuri nerezonabile (dvs. ar trebui sa suportati o diferenta prea mare de pret ca sa puteti inlocui, conform garantiei, componenta defecta).

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Mod aducere la conformitate produs ContSters252112 ContSters252112 Buna ziua! Va rog sa ma ajutati si pe mine cu o parere. acum cateva zile am cumparat un tlefon mobil de la o firma cunoscuta, dupa 2 zile am constat o ... (vezi toată discuția)
Produs defectat in cadrul termenului de garantie dddgab dddgab Am cumparat un toaster care s-a defectat dupa 10 luni si cateva zile de la cumparare. Garantia este, conform certificatului, de 12 luni. Daca il voi da la ... (vezi toată discuția)
Produse defectuoase Saturnine Saturnine Buna ziua, Am tot cautat pe internet dar nu am gasit un raspuns concet . Daca achizitionez un produs ( sa zicem o pompa de bicicleta) ma duc cu ea acasa sa ... (vezi toată discuția)