Am nevoie de un sfat din partea dvs. Am o firma care comercializeaza diferite produse in domeniul IT, comenzile catre furnizori se fac on-line. Recent un client de al meu a revenit cu o problema de garantie. Fara doar si poate am trimis produsul respectiv inapoi la furnizorul meu. Dupa cateva zile ma trezesc cu o factura storno pe care apare suma de achizitionare a produsului (produsul a fost achizitionat in 2011 la valoarea de 136 RON),dar suma respectiva nu mi-a fost trimisa. Am sunat la furnizorul respectiv si i-am intrebat despre granatie (produsul are granatie pana in 2014). Am primit urmatorul raspuns "Producatorul nu mai produce componenta respectiva asa ca v-am inapoiat banii. Nici noua nu ne schimba producatorul produsul. Asta e politica lor, returneaza sumele de achizitie". I-am intrebat ca in cazul acesta ce se va intampla deoarece valoarea unui produs cu caracteristici similare s-a majorat cu aproape 100% de la cumpararea produsului. Raspunsul pe care l-am primit a fost "Vorbeste cu clientul sa plateasca diferenta de pret". In cazurile astea fimele care sunt reseller-i, ce fac, care este procedura legala prin care sa-i pui la zid?
Va multumesc
Daca nu ati prevazut in contractul cu furnizorul o clauza specifica acestei situatii, in opinia mea nu aveti ce sa faceti.
In ceea ce priveste obligatia dvs. (generata de garantie) fatza de clienti in acest caz, in care furnizorul va restituie banii pe produsul defect returnat, eu zic ca puteti face exact la fel, sa le restituiti la randul dvs.banii - desigur in cazul in care clientul nu este dispus sa plateasca diferenta de pret pentru un produs nou.
Argumentul in favoarea dvs. il gasiti in Art. 11 din Legea 449/2003, unde scrie ca o masura reparatorie va fi considerata disproportionata daca impune vanzatorului costuri nerezonabile (dvs. ar trebui sa suportati o diferenta prea mare de pret ca sa puteti inlocui, conform garantiei, componenta defecta).