Detin un garaj prin care trec conducte comune (caldura, apa rece/calda tur-retur). Pentru ca in garajele din acest bloc sunt inundatii foarte dese, am decis sa verificam starea tevilor. Dupa ce s-a spart peretele s-a constatat ca din conducte curge apa, astfel ca am decis sa le reparam pentru a preintampina o inundatie. A fost chemata administratoarea care a vazut starea tevilor inainte de reparatii. Pentru lucrari am primit o factura de la firma care a facut reparatiile iar cand am prezentat-o administratoarei, ne-a spus ca nu o sa vedem niciun ban, pentru ca am facut reparatia "ca asa am vrut noi, nu pentru ca era necesar". Din cate stiu, e vorba de conducte comune, deci reparatia ar trebui suportata de asociatie.
Din pacate, nu am facut poze la conducte inainte de reparatie. Ca martori avem vecinii din alte garaje (care probabil nu vor sa plateasca, deci nu ne vor sprijini), reprezentatii de la firma care a facut reparatiile si cei de la RADET, care au schimbat conducata de caldura. In aceste conditii, ce sanse avem sa recuperam banii in instanta si care ar fi pasii de urmat?
Intr-adevar, inainte de a va fi apucat de treaba, trebuia sa fi facut o intelegere scrisa cu asociatia de proprietari, respectiv cu comitetul executiv, nu cu administratora! In urma acestei lucrari vor plati toti proprietarii asa ca era normal sa va consultati cu conducerea asociatiei. Acum este tardiv, totusi mergeti si vorbiti cu presedintele asociatiei si intelegeti-va cu el (ea).
Administratora nu e de capul ei acolo ca sa decida cand, cum si cui da banii pe lucrare.
Daca asociatia nu intelege sa va deconteze lucrarea, atunci o puteti face din nou, blindand tevile de apa.....
Este adevarat ca instalatia la care faceti trimitere ca era depreciata reprezinta parte comuna,a carei intretinere si reparatie implica responsabilitatea asociatiei de proprietari
In situatia in care proprietarii cu scopul evitarii unor situatii neplacute,inteleg prin regie proprie sa inlocuiasca/sa repare instalatia comuna ,se impune sa existe acordul asociatiei de proprietari,respectiv documente care sa ateste starea de fapt a instalatiei,acordul reprezentantului legal al asociatiei de proprietari=presedintele acesteia,care sa prevada concret conditiile in care se executa reparatia si modalitatea de recuperare c/v materiale+
manopera
In situatia in care sunteti mai multi proprietari implicati in executarea si suportarea lucrarii de inlocuire tronson instalatie parte comuna se impune sa comportati discutie responsabila cu presedintele de asociatie,care in final este reprezentantul legal care dispune hotarari in interesul general al proprietarilor si pentru buna functionare a partilor comune constructii si instalatii din condominiu