avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 793 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Certificat medical eliberat de serviciul urgenta al ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Certificat medical eliberat de serviciul urgenta al spitalului

Buna ziua,

Sunt cadru didactic si problema mea este urmatoarea:
De ieri sunt in concediu medical si am anuntat telefonic acest lucru conducerii scolii in cadrul careia lucrez, prin serviciul secretariat. La cateva minute, am fost sunata de catre director, care a inceput sa tipe, sa ma ameninte ca-mi ia dirigentia si sa-i duc certificatul medical. Astazi s-a intamplat acelasi lucru.
Certificatul medical este eliberat de serviciul urgenta al Spitalului municipiului in care locuiesc, neavand viza medicului de familie, care este plecat si se intoarce saptamana viitoare.
Poate sa-mi anuleze certificatul? Se poate vorbi de un abuz? Ce sa fac?

Cel mai recent răspuns: ContSters136493 , utilizator 21:52, 6 Aprilie 2012
Nu vă poate anula concediul medical eliberat. Dacă o face, săvârşeşte un abuz şi vă puteţi adresa instanţei.
Este un abuz din partea directorului, in conditiile in care dvs. ati respectat reglementarea impusa de Normele60/32/2006,la art.81:

ART. 81
(1) Asiguraţii au obligaţia de a înştiinţa plătitorii de indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate privind apariţia stării de incapacitate temporară de muncă şi privind datele de identificare, respectiv numele medicului prescriptor şi unitatea în care funcţionează acesta, în termen de 24 ore de la data acordării concediului medical. În situaţia în care apariţia stării de incapacitate temporară de muncă a intervenit în zilele declarate nelucrătoare, asiguraţii au obligaţia de a înştiinţa plătitorii de indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate în prima zi lucrătoare

In acest caz,nu va poate pretinde sa prezentati si certificatul de cm imediat,atata timp