Impozite şi taxe locale - cap. VI - Codul fiscal 2012 actualizat
Taxa pentru serviciile de reclamã şi publicitate
ART. 270
(1) Orice persoanã, care beneficiazã de servicii de reclamã şi publicitate în România în baza unui contract sau a unui alt fel de înţelegere încheiatã cu altã persoanã, datoreazã plata taxei prevãzute în prezentul articol, cu excepţia serviciilor de reclamã şi publicitate realizate prin mijloacele de informare în masã scrise şi audiovizuale.
(1^1) Publicitatea realizatã prin mijloace de informare în masã scrise şi audiovizuale, în sensul prezentului articol, corespunde activitãţilor agenţilor de publicitate potrivit Clasificãrii activitãţilor din economia naţionalã - CAEN, cu modificãrile ulterioare, respectiv publicitatea realizatã prin ziare şi alte tipãrituri, precum şi prin radio, televiziune şi Internet.
-------------
Alin. (1^1) al art. 270 a fost modificat de pct. 36 al art. I din LEGEA nr. 163 din 1 iunie 2005, publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 466 din 1 iunie 2005.
(2) Taxa prevãzutã în prezentul articol, denumitã în continuare taxa pentru servicii de reclamã şi publicitate, se plãteşte la bugetul local al unitãţii administrativ-teritoriale în raza cãreia persoana presteazã serviciile de reclamã şi publicitate.
(3) Taxa pentru servicii de reclamã şi publicitate se calculeazã prin aplicarea cotei taxei respective la valoarea serviciilor de reclamã şi publicitate.
(4) Cota taxei se stabileşte de consiliul local, fiind cuprinsã între 1% şi 3%.
(5) Valoarea serviciilor de reclamã şi publicitate cuprinde orice platã obţinutã sau care urmeazã a fi obţinutã pentru serviciile de reclamã şi publicitate, cu excepţia taxei pe valoarea adãugatã.
(6) Taxa pentru servicii de reclamã şi publicitate se varsã la bugetul local, lunar, pânã la data de 10 a lunii urmãtoare celei în care a intrat în vigoare contractul de prestãri de servicii de reclamã şi publicitate.
Taxa pentru afişaj în scop de reclamã şi publicitate
ART. 271
(1) Orice persoanã care utilizeazã un panou, afişaj sau o structurã de afişaj pentru reclamã şi publicitate, cu excepţia celei care intrã sub incidenţa art. 270, datoreazã plata taxei anuale prevãzute în prezentul articol cãtre bugetul local al comunei, al oraşului sau al municipiului, dupã caz, în raza cãreia/cãruia este amplasat panoul, afişajul sau structura de afişaj respectivã. La nivelul municipiului Bucureşti, aceastã taxã revine bugetului local al sectorului în raza cãruia este amplasat panoul, afişajul sau structura de afişaj respectivã.
----------
Alin. (1) al art. 271 a fost modificat de pct. 83 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢÃ nr. 125 din 27 decembrie 2011 publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 938 din 30 decembrie 2011.
(2) Valoarea taxei pentru afişaj în scop de reclamã şi publicitate se calculeazã anual, prin înmulţirea numãrului de metri pãtraţi sau a fracţiunii de metru pãtrat a suprafeţei afişajului pentru reclamã sau publicitate cu suma stabilitã de consiliul local, astfel:
a) în cazul unui afişaj situat în locul în care persoana deruleazã o activitate economicã, suma este de pânã la 28 lei;
b) în cazul oricãrui alt panou, afişaj sau structurã de afişaj pentru reclamã şi publicitate, suma este de pânã la 20 lei.
---------------
Alin. (2) al art. 271 a fost modificat de pct. I din anexa la HOTÃRÂREA nr. 956 din 19 august 2009, publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 633 din 24 septembrie 2009.
(3) Taxa pentru afişaj în scop de reclamã şi publicitate se recalculeazã pentru a reflecta numãrul de luni sau fracţiunea din lunã dintr-un an calendaristic în care se afişeazã în scop de reclamã şi publicitate.
(4) Taxa pentru afişajul în scop de reclamã şi publicitate se plãteşte anual, în douã rate egale, pânã la datele de 31 martie şi 30 septembrie inclusiv. Taxa pentru afişajul în scop de reclamã şi publicitate, datoratã aceluiaşi buget local de cãtre contribuabili, persoane fizice şi juridice, de pânã la 50 lei inclusiv, se plãteşte integral pânã la primul termen de platã.
------------
Alin. (4) al art. 271 a fost modificat de pct. 83 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢÃ nr. 125 din 27 decembrie 2011 publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 938 din 30 decembrie 2011.
(5) Consiliile locale pot impune persoanelor care datoreazã taxa pentru afişaj în scop de reclamã şi publicitate sã depunã o declaraţie anualã la compartimentul de specialitate al autoritãţii administraţiei publice locale.
Scutiri
ART. 272
(1) Taxa pentru serviciile de reclamã şi publicitate şi taxa pentru afişaj în scop de reclamã şi publicitate nu se aplicã instituţiilor publice, cu excepţia cazurilor când acestea fac reclamã unor activitãţi economice.
(2) Taxa prevãzutã în prezentul articol, denumitã în continuare taxa pentru afişaj în scop de reclamã şi publicitate, nu se aplicã unei persoane care închiriazã panoul, afişajul sau structura de afişaj unei alte persoane, în acest caz taxa prevãzutã la art. 270 fiind plãtitã de aceastã ultimã persoanã.
(3) Taxa pentru afişaj în scop de reclamã şi publicitate nu se datoreazã pentru afişele, panourile sau alte mijloace de reclamã şi publicitate amplasate în interiorul clãdirilor.
(4) Taxa pentru afişaj în scop de reclamã şi publicitate nu se aplicã pentru panourile de identificare a instalaţiilor energetice, marcaje de avertizare sau marcaje de circulaţie, precum şi alte informaţii de utilitate publicã şi educaţionale.
(5) Nu se datoreazã taxa pentru folosirea mijloacelor de reclamã şi publicitate pentru afişajul efectuat pe mijloacele de transport care nu sunt destinate, prin construcţia lor, realizãrii de reclamã şi publicitate.
Taxa de publicitate incumba beneficiarului reclamei respective nicidecum proprietarului autovehiculului (ori proprietarului fatadei cladirii acoperite cu reclame). Proprietarul autovehiculului care cedeaza folosinta suprafetei acestuia in scopul postarii pe aceasta suprafata a unor reclame va trebui sa plateasca, doar in cazul in care aceasta se face cu titlu oneros, 16% impozit pe venitul obtinut.