As dori sa ma lamuriti in legatura cu un caz cat se poate de repede! Va multumesc anticipat!
Un angajat al unri firme a incasat numerar banii pe care nu i-a predat in 24 de ore asa cum era stipulat in contract. Firma vrea sa ii impute suma de pe chitante+alte sume care apar pe niste facturi(unele pe persoana fizica, altele pe firma-dar care nu au primit marfa-marfa fiind vanduta unui alt client). Firma doreste sa deschida un proces penal pt. infractiunea de delapidare. Intrebarea este: daca se achita suma incasata pe chitante si nedepusa la timp, mai poate fi acuzat de delapidare??? Mentionez ca firma ii imputa atat sumele de pe chitante cat si cele de pe facturi. Mai adaug ca suma este mult sub 200.000 lei. Daca se vor achita sumele de pe chitante, firma mai poate intenta procesul. Mai mentionez ca fiind angajat de mai multe luni, doar acum i-a trimis fluturasii de salarii si i-a zis sa ii semneze pe toti(retroactiv) in doua exemplare. Cum se poate solutiona un astfel de caz??? Ce consecinte apat in astfel de cazuri???
Va rog sa raspundeti cat mai detaliat posibil. Ce sanctiuni se pot aplica ???? (Nu am intalnit pana acum astfel de cazuri si nu stiu ce raspuns ii pot da. Va rog sa ma ajutati)
Atât timp cat este angajat la societatea respectivă este funcționar...Atenție subiectul calificat este funcționar, nu funcționar public. Codul penal ne da definiția ambilor termeni la art. 147.
Art. 147. - Prin "funcţionar public" se înţelege orice persoană care exercită permanent sau temporar, cu orice titlu, indiferent cum a fost învestită, o însărcinare de orice natură, retribuită sau nu, în serviciul unei unităţi dintre cele la care se referă art. 145. (autorităţile publice, instituţiile publice, instituţiile sau alte persoane juridice de interes public)
Prin "funcţionar" se înţelege persoana menţionată în alin. 1, precum şi orice salariat care exercită o însărcinare în serviciul unei alte persoane juridice decât cele prevăzute în acel alineat.