Datoriile la intretinere pot fi urmarite prin instanta! Am inteles ce poate face administratorul in urmatoarea luna de neplata. Totusi, i-am solicitat inca de acum doua luni sa-mi restituie suma retinuta inca din anii precedenti, avand ca scop cheltuielile pentru reabilitatrea termica a blocului, deoarece sunt in imposibilitatea de a platii toata suma la intretinere. Raspunsul a fost un NU categoric, desi acum, blocul in care locuiesc, are instiintarea oficiala, de la primarie, cum ca reabilitarea se va face gratuit. Are idee, cineva, cum pot face ca acesti bani sa fie transferati in contul platii la intretinere? Unde ma pot adresa, care autoritate se ocupa de problemele administratiilor de proprietari din Bucuresti?
Va multumesc!
1-Administratrorul de imobil are simpla calitate de angajat al asociatiei de proprietari cu limita de competenta de executie a dispozitiilor adunarii generale,a presedintelui si comitetului executiv
2-Nu ati precizat concret unde au fost depozitate sumele avansate de dvs cu scopul acoperirii costurilor de reabilitare termica
Daca conducerea asociatiei de proprietari a decis ca sumele respective sa fie depozitate in fondul de reparatii,este temeinica si legala sustinerea administratorului
3-Nu aveti constituit fond de rulment?Daca detineti constituit acest fond,aveti dreptul sa solicitati presedintelui de asociatie ,utilizarea acestuia pentru acoperirea unei plati intretinere
Cu privire la plata sau neplata cheltuielilor la in intretinere nu se negociaza si sant valabile pentru toti prorietari din Asociatie in functie de valoarea chitantelor sau a contractelor cu furnizorii de serviciii sau reparatii.
Dupa cat stiu reabilitarea terrmica nu este suportata in intergime de stat , o parte a contributiei este suportata si de Asociatia din care faceti parte .
(3) În cazul asociaţiei de proprietari aflate în situaţia prevãzutã la alin. (1), hotãrârea pentru executarea lucrãrilor de intervenţie se ia cu votul a minimum 90% din membrii asociaţiei de proprietari, iar hotãrârea de contractare a unui împrumut bancar în condiţiile prezentei legi se ia cu votul a minimum 90% din membrii asociaţiei de proprietari care nu pot asigura din surse proprii cota-parte care le revine din lucrãrile de intervenţie. Hotãrârea adunãrii generale a asociaţiei de proprietari privind executarea lucrãrilor de intervenţie şi contractarea împrumutului bancar se aduce la cunoştinţa tuturor proprietarilor din condominiu, inclusiv a celor care nu sunt membri ai asociaţiei de proprietari, prin afişare la avizierul asociaţiei, în termen de 5 zile de la data când a fost adoptatã.
Statul nu da nimic pe gratis , o parte a contributiei trebuie sa aveti si dv. .:-/
LEGE nr. 153 din 5 iulie 2011
privind mãsuri de creştere a calitãţii arhitectural-ambientale a clãdirilor
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 493 din 11 iulie 2011
Corect cele doua puncte, in opinia mea, cu exceptia faptului ca administratorul ar fi un "simplu" angajat, ci este chiar foarte important :)
Cu al treilea nu!
Fondul de rulment nu trebuie solicitat sa se plateasca din el. Oricum din acest fond se platesc facturile ultime venite la asociatie pana cand se vor calcula noile cote, pana se vor afisa si pana se vor plati.
Dar.....locatarul trebuie sa plateasca intretinerea, astfel reintregind-se fondul de rulment pana la facturile urmatoare.
@nana29
Cred ca cel mai bine ar fi sa asteptati sa inceapa lucrarile la reabilitare si atunci sa ridicati problema inapoierii acestor sume stranse special pentru aceasta lucrare. Dar sa cereti comitetului executiv, presedintelui, nu administratorului.
@nana29,
Daca ati participat la adunarea generala din primul trimestru al anului 2012, ce s-a discutat acolo cu privire la situatia acestei reabilitari?
Presupun ca toti proprietarii sunt in aceeasi situatie si nu numai dumneavoastra. Ceilalti proprietari solicita sau nu banii inapoi?
Sigur ca cel mai corect este sa asteptati sa se execute lucrarea. De la promisiunea ca o sa vi se faca lucrarea gratuit si pana la realizare este un drum lung si nesigur.
Daca intradevar se va realiza lucrarea fara ca asociatia sa fie nevoita sa plateasaca, atunci o sa hotarati in adunarea generala ce o sa faceti cu banii adunati.
Dumnaevoastra, proprietarii, hotarati in adunarea generala, iar comitetul executiv, presedintele si administratorul vor duce la indeplinire hotararea proprietarilor.
Va multumesc pentru raspunsuri! Problema este ca nimeni nu vrea sa-mi dea concret numele presedintelui de bloc, mai putin domnul administrator. Am lipsit o perioada din tara, m-am intors. Adevarul este ca sunt mai multi locatari care au platit, chiar mai mult, dar unii deloc. Ce ma intriga este faptul ca domnul administrator, imi ascunde informatii care ma privesc direct. N-am nici cea mai vaga idee in ce cont sunt depusi acesti bani, exista un cont separat pentru reparatii si altul pentru fondul de rulment. In luna ianuarie, a acestui an, am vazut surprinsa, modificari la rubrica sumelor ce reveneau pentru reabilitarea termica, doar pentru anumite familii, in minus, adica pe zero,fata de luna decembrie a anului trecut. Vreau sa scot in evidenta faptul ca acest comitet executiv al blocului in care locuiesc faciliteaza anumite apartamente, desi toti locatarii avem aceleasi drepturi. As dori sa stiu mai exact unde ma pot adresa, in alta parte, decat administratorul blocului, ca sa aflu exact datele persoanelor care fac parte din comiteltul executiv. Cat despre o sedinta, este departe.... Nu am fost anuntata ca ar fi exista vre-una in acest an. Comitetul executiv impreuna cu domnul administrator au format un soi de clan, avand grija sa ascunda informatiile de baza. Sunt convinsa ca domnul administrator ma amenina in temeiul legii, asadar, nu-mi ramane decat sa astept sa fiu chemata in instanta, deoarece, un salariu de 700 de ron nu are cum sa ma ajute pentru achitarea intretinerii pe ultimele trei luni, in conditiile in care mai trebuie si am dreptul sa si traiesc!