buna ziua am si eu o nelemurire in legatura cu tuningul auto exterior, acum 4,5 luni m-am apucat sa modific la masina mea bara fata, bara spate extensie aripi si praguri false, am cautat pe internet sa le cumpar pt ca am inteles ca cele din germania au certificat TUV dar dupa ce am vazut ca ma costa 1500E, nu le-am cumparat m-am apucat sa le fac eu impreuna cu un prieten care se pricepe sa lucreze cu fibra, cu masina neterminata am plecat pana la un magazin sa mai cumpar ceva ce mai trebuia, pe drum o masina de la politia locala ma oprit si mi-a cerut actele masinii, apoi dupa ce a verificat actele mi-a spus ca dupa ce termin masina ma va opri si imi va lua certificatul masinii pe motiv ca imi trebuie omologare la ceia ce fac eu. Ce nu inteleg eu de ce imi trebuie omologare daca eu nu schimb decat aspectul masini, adica masina va avea garda la sol mai mica si vor fi aripile mai afara, deci nu afecteaza cu nimik siguranta sau vizibilitatea in trafic, nu modific sistemul de iluminare, franare sau sistemul de rezistenta al masinii. Problema este ca eu deja am taiat aripile, si barile si am cumparat materealele necesare modificarilor pe care vreau sa la fac, prima mea masina fost o dacie 1300 si am schimbat la ea triplele si barile am fost la RAR si au fost trecute in carte ca elemente artizanale sau ceva de genu, acum nu se poate face acelasi .lucru ??? Sau ce e de facut pt ca deja am cheltuit niste bani si nu vreau sa ii pierd. Multumesc.
Am uitat sa spun ca am sunat la toate firmele care se ocupa cu tuningul auto care le-am gasit pe internet din GL,CT, B TM etc, si nici o firma nu poate sa ofere o autorizatie sau ceva la spoilerele sau alte obiecte din fibra care le produc ei, mi-au spus ca ei nu au auzit pe cineva care a montat la ei spoilere, praguri sau evazari aripi sa fi avut probleme cu politia, si ca nu este vreo firma care sa aiba autorizatie RAR pt confectionarea acestora.
Deci singura diferenta dintre mine si ei este ca ei au firma si eu nu, pt ca eu fac aceste modificari cu un prieten de al meu care lucreaza la o firma de tuning de aici din galati.
Orice modificare operata la autoturism trebuie executata in unitate autorizata
Inclusiv aplicarea de folii pe geamurile auto,trebuies executata prin unitate autorizata
Pentru modificarile operate la autoturismul dvs,este necesar sa obtineti documente justificative emise de service auto autorizat
In baza documentelor ,RAR va dispune omologarea autoturismului,urmand a completa modificarile in cartea de identitatea
foarte bine, eu ma duc la un service autorizat de montaj, pt ca nu este nici o firma atorizata pt fabricarea pieselor si am sa obtin o factura pentru prestarea serviciilor asupra masinii, ce pot sa fac cu ea pt ca nu este recunoscuta de cei de la RAR si dupa cum am spus mai sus nu este nici o firma in romania care sa ofere certificat de omologare RAR asa cum este pt foliile auto, ce trebuie sa fac sa pot rezolva problema de ce nu se poate trece la fel cum am fost trecut la prima mea masina ca elemente artizanale ???
plus ca mi se pare o mare prostie, nu e nici o firma autorizata pt produsele din fibra,dar in schimb toata lumea cere omologare pt ele.
[Editat] ,una e foliile pt ca trebuie sa fie omologate ca ia din vizibilitatea conducatorului una este bara la masina ca tuningul exterior nu creeaza vreun pericol sa agati vreun pieton este vorba de catva cm dif .asa ca inocento foliile e alta si barile e alta .asta inseamna ca daca ami pun un stiker pe luneta de 10 cm cu 4tuning trebuie sa ma duc la rar sa omologhez ca poate stric vederea vreunui pieton . [Editat]
Folii auto
livium2015
recent am fost amendat si mi s-a retinut talonul pentru ca am folii pe geamurile laterale din fata omologate sa si celelalte din spate, dar politistului i s-au ... (vezi toată discuția)