In principiu, angajatorii pot solicita urmatoarele acte, dupa caz, :
1. Buletinul de identitate sau cartea de identitate;
2. carnetul de munca, daca persoana candidata a mai fost angajata;
3. adeverinta de la angajatorul precedent, care sa ateste activitatea desfasurata la acesta, vechimea in munca, in meserie sau in specialitate;
4. curriculum vitae. Totusi, unii angajatori continua sa solicite, alaturi de curriculum vitae, si un memoriu de activitate, in care candidatul se va exprima cursiv si pe larg.
5. diplome de studii liceale, postliceale, universitare, postuniversitare, doctorat, scoli de arte si meserii etc.;
6. avize, autorizatii, atestari necesare pentru exercitarea meseriei sau profesiei;
7.certificatul medical;
8. livretul militar;
9. cazierul judiciar;
10. nota de lichidare reprezinta un document din care rezulta situatia debitelor la angajatorul precedent (daca persoana a mai fost angajata);
11. fisa de evaluare a performantelor profesionale individuale din anul anterior (fotocopie), respectiv recomandare de la angajatorul precedent.
12. acte de stare civila .