avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 563 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administrator decedat, asociatie de proprietari ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administrator decedat, asociatie de proprietari executata pentru neplata

Buna seara.
Sunt membrul unei asociatii de proprietari al carei administrator a decedat in urma cu cateva saptamani. Din cadrul primariei a fost desemnat administrator interimar, cica mai mult verbal care sa incaseze si cam atat. Individul este angajatul societatii care furnizeaza agent termic si pe care il suspectam ca prin institutia la care lucreaza a emis facturi de energie termica exagerat de mare si spun asta deoarece in lunile de iarna pentru conductele din condominiu am platit in jur de 90 de lei pe luna in conditiile in care doar 6 apartamente din cele 36 erau racordate termoficare, restul suntem fie debransati definitiv fie cu centrale proprii.
Problema mare este ca desi datoriile locatarilor fata de asociatie sunt in valoare de aprox 10500 lei, individul care e desemnat de primarie ne-a asus la cunostiinta ca datoriile asociatiei fata de furnizori ar fi de ordinul 80000 lei, ca defunctul administrator ar fi cheltuit banii in alte scopuri..
Am mai aflat ca furnizorii au obtinut o decizie de executare a asociatiei de proprietari.
Am fost in audienta la primar si i-am solicitat lamuriri cu privire la situatia prezentata mai sus, i-am explicat ca eu pot demonstra in instanta ca mi-am indeplinit indatoririle de plata fata de asociatie....am incercat sa-i cer socoteala pentru ca a lasat sa se intample sa ajungem in situatia din prezent ,mai ales ca dansul tot spunea ca tot timpul i s-a parut ceva suspect la omul asta...dar ca nimeni nu a facut nici o sesizare si nu a putut face nimik. Pe undeva primarul are dreptate..administratorul nu era chiar cruce de inchinat ..chiar a delapidat ..pe de alta parte avea tot interesul ca societate de furnizare agent termic sa emita catre asociatie facturi cat mai umflate ca a cheltuit 17 miliarde cu retehnologizarea punctului termic...si probabil 17 pe acte in realitate 10 in in buzunarele lui si ale tertilor restul ...ca asa se face pe la noi.
Presedinte si comisie de cenzori nu stiu daca a existat. Azi am aflat ca defunctul administrator nu detinea atestat emis de primarie si daca explicatia primarului ca nu a primit sesizari cu privire la eventuale nereguli am inghitit-o pe asta cu atestatul nu pot s-o inghit..
Ma intereseaza sa ce parere aveti despre situatia prezentata ...
Cum credeti ca se poate apara asociatia de executare?
In ce masura defunctul administrator -familia lui poate raspunde cu bunurile ..
Ce demersuri ar fi necesare?
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 10:00, 19 Mai 2012
In primul rand ar trebui sa faceti un audit in asociatie pentru a stabili situatia reala din punct de vedere contabil, dupa aceea sa verificati facturile emise de furnizorul de energie termica in sensul de a identifica eventuale neconcordante intre cantitatea de energie termica furnizata si cuantumul facturilor.
Multumesc . Neconcordante sunt sigur ca exista. Facturi neachitate sunt multe. Am inteles ca sunt facturi neachitate catre apa canal salubritate si alti furnizori. Auditul cu siguranta se va face dupa intrunirea adunarii generale si numirea unui presedinte si administrator.
Referitor la celelalte intrebari v-as fi recunoscator daca m-ati putea ajuta.
1-Aveti sustineri contradictorii.Initial precizati ca ex administratorul a decedat in urma cu cateva saptamani
Ulterior reveniti si afirmati ca "suspectam ca prin institutia la care lucreaza a emis facturi de energie termica exagerat de mare "
Cu tot respectul dar,factura de agent termic se emite in baza indexului bransamentului,la nivelul caruia fiind sigilat -nu se poate interveni
2-Precizati ca actualul administrator a precizat existenta de restante la plata utilitatilor care ar fi cauzate de catre ex administratorul decedat
In situatia mentionata culpa nu revine exclusiv administratorului,ci si presedintelui si cenzorului/comisiei de cenzori care detin obligatia sa verifice lunar utilizarea sumelor apartinand asociatiei de proprietari,platile catre furnisorii de servicii si catre terti
3-Precizati ca "furnizorii au obtinut o decizie de executare a asociatiei de proprietari"
Rezulta ca furnizorii de servicii cu scopul legitim de recuperare debit acumulat,au actionat asociatia de proprietari in instanta.Firesc se pune intrebarea,daca asociatia de proprietari a fost actionata in instanta,cum de reprezentantul legal al asociatiei de proprietari nu a informat situatia cu care se confrunta ?
4-In situatia in care "Presedinte si comisie de cenzori nu stiu daca a existat.",firesc se pune intrebarea cine a decis angajarea ex administratorului
Daca ex administratorul de imobil nu a avut incheiat raport juridic legal cu asociatia de proprietari cu fisa postului si garantie materiala depusa in contul asociatiei de proprietari,
situatia este delicata in sensul ca inexistanta raportului juridic care sa dovedeasca clauzele reciproc negociate si asumate de parti,nu se poate dovedi legal obligatiile eventual prevederile incalcate de catre ex administrator
5-Situatia poate fi solutionata numai prin implicarea unui presedinte de asociatie care sa reprezinte interesele generale ale proprietarilor,care sa stapaneasca normele in domeniu,sa cunoasca cu exactitate situatia reala asupra activitatii financiar contabile a asociatiei de proprietari care nu poate fi precizata decat printr-o expertiza financiar-contabila

1 Poate nu m-am facut bine inteles. Ma refeream la administratorul interimar. Cel desemnat de primarie care este angajatul societatii de agent termic. Reechilibrarea bransamentului dupa debransarile de la sistemul centralizat nu s-a facut niciodata.
4 Ex administratorul s-a ocupat de asociatie aprox 10 ani si in tot acest timp presedinti si comisii de cenzori s-au tot schimbat....au demisionat sau nu s-au implicat. Stiu ca din punct de vedere statutar presedintele raspunde ,dar va spun ca in practica stampila si documentele se aflau la administrator. In tot acest timp si legislatia s-a modificat.
Acum inteleg de ce cei de la primarie afirma ca nu exista documente din care sa rezulte raportul juridic legal. Toate documentele se afla la familia ex administratorului.
Va multumesc mult pentru ajutor!
Probabil necazurile dumneavoastra se datoreaza incapacitatii proprietarilor de a se organiza, de asi alege un comitet executiv, un presedinte, o comisie de cenzori.
Poate ca primaria nu a facut decat sa va vina in ajutor. Dar, dumneavoastra, proprietarii trebuia si trebuie si-acum sa va organizati si gospodariti ca oricare alta asociatie. Puteti functiona fara administrator pana puneti lucrurile la punct si-apoi sa angajati un administrator si nu pe cel desemnat de primarie.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Asociatie restanta qubeec44 qubeec44 Buna ziua! ce se poate face in calitate de proprietari de imobile avand in vedere urmatoarea situatie: -administratorul a decedat,am platit facturile catre ... (vezi toată discuția)
Recuperarea creantelor de la asociatiile de proprietari Romică Stoica Romică Stoica Cine ma poate ajuta cu un sfat, o ideie. Cum pot sa execut o asociatie de proprietari care nu vrea sa-si achite debitele.#-o#-o:(( (vezi toată discuția)
Presedintele asociatiei refuza semnarea cererii de sistare a energiei termice ken ken Compania de furnizare a energiei termice accepta sistarea furnizarii de agent termic in sezonul 2015-2016, sub conditia depunerii unei cereri semnate ... (vezi toată discuția)