Buna ziua,
Detin un SRL cu sediul la domiciliul personal.
Va rog sa ma ajutati cu urmatoarele:
- doresc sa trec pe firma cheltuielile de la sediu (sau cat de multe pot trece pe firma). Cum sa procedez? Trebuie sa inchei un contract de inchiriere sau comodat? Apartamentul are 45 mp si locuim sot, sotie si un copil. Ambii soti suntem asociati.
- eu prestez servicii fotografice catre persoane fizice. Am nevoie de casa de marcat sau prestand doar servicii (si nevanzand produse) pot lucra doar pe baza de factura + chitanta?
Va multumesc.
Daca forma de organizare este societate comerciala, aveti nevoie de casa de marcat, deoarece prestati servicii catre persoane fizice carora sunteti obligat sa le emiteti bon fiscal si factura. Chitanta emiteti numai persoanelor juridice.
Incheiati un contract de comodat intre societate si Dvs., ca persoana fizica. Cheltuielile le puteti deduce intr-o cota de 50% maxim, avand in vedere ca aveti un copil caruia trebuie sa-i alocati spatiul necesar pentru odihna si eventual, invatat. Puteti incheia si contract de inchiriere, pentru a va inregistra si aceasta cheltuiala pe societate. Deductibila in masura spatiului trecut in contract ca fiind utilizat de societate.
Mentionati si celelalte cheltuieli legate de intretinerea apartamentului si utilitatile.
Factura
Iael
As vrea sa intreb daca emiterea facturii (in activitatea de prestari servicii ) catre beneficiar -persoana fizica si semnarea acesteia de catre client ... (vezi toată discuția)