avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 230 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Problema contract intenet.
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Problema contract intenet.

Salut! Pe data de 11/10/2010 am facut un abonament contractual cu serviciul de internet prin modem portabil pe 24 luni. Problema este ca traficul imi este limitat (am observat acest fapt cateva luni mai tarziu) iar pe contract nu sunt informat despre acest lucru, motiv pentru care vreau sa reziliez contractul. Este posibil sa nu trebuiasca sa platesc taxe, avand in vedere ca viteza imi este limitata? Consider ca mi-a fost incalcat un drept, deoarece nu am fost informat in deajuns de bine.
Multumesc anticipat! Cu respect, Daniel.

[Editat - pe forum nu este permisa postarea numelor persoanelor fizice sau juridice cu care aveti probleme. Multumesc pentru intelegere]
Ultima modificare: Vineri, 25 Mai 2012
Ares-3, moderator
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 13:09, 5 Iunie 2012
Normal ca puteti rezilia contractul fara nicio despagubire deoarece in cazul de fata nu ati fost informat corect, complet si precis conform :

OG 21/1992 privind protectia consumatorilor.

Art. 10. - Drepturile consumatorilor, la încheierea contractelor, sunt:

b) de a beneficia de o redactare clară şi precisă a clauzelor contractuale, indicarea exactă a preţurilor şi tarifelor şi, după caz, a condiţiilor de garanţie;


Totodata va rog sa cititi si Legea 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii.

Art. 6. - (1) O practică comercială este considerată ca fiind acţiune înşelătoare dacă aceasta conţine informaţii false sau, în orice situaţie, inclusiv în prezentarea generală, induce în eroare sau este susceptibilă să inducă în eroare consumatorul mediu, astfel încât, în ambele ipoteze, fie îl determină, fie este susceptibilă a-l determina pe consumator să ia o decizie de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o, chiar dacă informaţiile sunt, în fapt, corecte în raport cu unul sau mai multe dintre următoarele elemente:
a) existenţa sau natura produsului;
b) principalele caracteristici ale produsului, cum ar fi: disponibilitatea, avantajele, riscurile, fabricarea, compoziţia, accesoriile, asistenţa acordată după vânzare şi instrumentarea reclamaţiilor, modul şi data fabricaţiei sau prestării, livrarea, capacitatea de a corespunde scopului, utilizarea, cantitatea, specificaţiile, originea geografică sau comercială, rezultatele care se pot obţine din utilizarea sa, rezultatele şi caracteristicile esenţiale ale testelor sau controalelor efectuate asupra produsului;
c) perioada pentru care comerciantul se angajează, motivele utilizării practicii comerciale şi natura desfăşurării vânzării, precum şi toate declaraţiile sau toate simbolurile care ar induce o legătură între produs sau comerciant şi o sponsorizare sau o aprobare, direct ori indirect;
d) preţul sau modul de calcul al preţului ori existenţa unui avantaj specific al preţului;
e) necesitatea service-ului, a unei piese separate, a înlocuirii sau a reparării;
f) natura, competenţele şi drepturile comerciantului sau ale reprezentantului său, cum ar fi: identitatea şi patrimoniul, calificările sale, statutul, autorizarea, afilierea sau legăturile sale, drepturile de proprietate industrială, de autor sau comercială ori recompense şi distincţii primite;
g) drepturile consumatorului, inclusiv dreptul de a beneficia de reparare, de înlocuire sau de restituire a contravalorii ca urmare a rezoluţiunii contractului, astfel cum sunt prevăzute de Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora, sau riscurile pe care consumatorul le poate întâmpina.
(2) O practică comercială este, de asemenea, considerată ca fiind acţiune înşelătoare dacă, în contextul prezentării situaţiei de fapt, ţinând cont de toate caracteristicile şi circumstanţele, determină sau este susceptibilă să determine consumatorul mediu să ia o decizie de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o. În acest caz, acţiunea înşelătoare este determinată de:
a) orice activitate de comercializare privind produsul, inclusiv publicitatea comparativă, creând o confuzie cu alt produs, marca, numele sau cu alte semne distinctive ale unui concurent;
b) nerespectarea de către comerciant a obligaţiilor prevăzute în codul de conduită pe care s-a angajat să îl respecte, dacă:
(i) angajamentul său nu este o aspiraţie, ci este ferm şi poate fi verificat;
(ii) acesta indică, în cadrul unei practici comerciale, că s-a angajat să respecte codul.
Art. 7. - (1) O practică comercială este considerată ca fiind omisiune înşelătoare dacă, în contextul prezentării situaţiei de fapt, ţinând cont de toate caracteristicile şi circumstanţele acesteia, precum şi de limitele mijloacelor de comunicare utilizate pentru transmiterea informaţiei omite o informaţie esenţială necesară consumatorului mediu, ţinând cont de context, pentru luarea unei decizii de tranzacţionare în cunoştinţă de cauză şi, prin urmare, determină sau este susceptibilă să determine luarea de către consumator a unei decizii de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o.
(2) O practică comercială este, de asemenea, considerată ca fiind omisiune înşelătoare atunci când, ţinând cont de aspectele prevăzute la alin. (1), un comerciant ascunde sau oferă într-un mod neclar, neinteligibil, ambiguu ori în contratimp o informaţie esenţială sau nu indică intenţia comercială a practicii, în cazul în care aceasta nu rezultă deja din context, şi când, în oricare dintre cazuri, consumatorul mediu este determinat sau este susceptibil a fi determinat să ia o decizie de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o.
(3) În cazul în care mijloacele de comunicare utilizate pentru transmiterea practicilor comerciale impun limite în spaţiu sau în timp, în momentul determinării practicii ca fiind sau nu omisiune înşelătoare, se va ţine cont de aceste limite, precum şi de orice măsuri luate de către comerciant în vederea punerii informaţiei la dispoziţia consumatorului prin alte mijloace.
(4) În cazul unei invitaţii de a cumpăra, următoarele informaţii sunt considerate esenţiale, dacă nu rezultă deja din context:
a) caracteristicile principale ale produsului, ţinând cont de mijlocul de comunicare utilizat şi de produs;
b) sediul şi celelalte date de identificare ale comerciantului şi, în cazul în care acţionează pe seama altui comerciant, sediul şi celelalte date de identificare ale acestuia;
c) preţul cu toate taxele incluse sau, dacă preţul nu poate fi în mod rezonabil calculat în avans, ţinând cont de natura produsului, modalitatea de calcul al acestuia. De asemenea, unde este cazul, toate costurile adiţionale pentru transport, livrare sau taxele poştale ori, în cazul în care aceste cheltuieli nu pot fi, în mod rezonabil, calculate în avans, precizarea că pot exista costuri adiţionale ce trebuie suportate de consumator;
d) modalităţile de plată, livrare, executare şi cercetare a reclamaţiilor, dacă acestea diferă de condiţiile cerute de diligenţa profesională;
e) pentru produsele şi tranzacţiile ce implică un drept de renunţare sau de reziliere, menţionarea acestui drept.
(5) Informaţiile prevăzute în legislaţie, care se referă la prezentările comerciale, inclusiv la publicitate sau comercializare, sunt esenţiale. Lista nelimitativă a acestora este cuprinsă în anexa nr. 2.


In cazul prezentat de dumneavoastra nu ati fost informat despre cantitate, traficul fiind limitat.
@ mxm
Viteza este un parametru de calitate, nu de cantitate.
Am rugamintea sa nu mai faceti copy-paste cu paragrafe inutile din legi, limitati-va la cele care dvs. considerati ca sunt de folos utilizatorului. Multumesc.

@Danutsz
In contract ar trebui sa fie scrisa viteza maxima de transfer a datelor si viteza minim garantata de transfer a datelor.
Daca nu sunt scrise sau nu sunt respectate si ati sesizat firma iar ei nu au facut nimic pentru a remedia problema, puteti face o reclamatie la Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii si pot fi sanctionati din aceasta cauza, insa se pare ca nu este un motiv de reziliere a contractului fara penalitati.

Articolul de mai jos va poate fi de folos:
[ link extern ]

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ofertă falsă ContSters53977 ContSters53977 Asi dori recomandări privind constatarea contraventiei si aplicarea sanctiunii in urmatorul caz. Faptic, desi agentia de turism X promova un beneficiu de x ... (vezi toată discuția)
Am luat plasa? balanjulia balanjulia Am incheiat un contract cu Romtelecom pt. internet. Am fost obligata sa inchei si pt. telefon fix, pe care nu folosesc deloc. Am sunat la ei, si am cerut sa nu ... (vezi toată discuția)
Inselatorie site dedicat tranzactiilor/pariurilor relutu_muntean relutu_muntean Buna, Daca este un site facut anume sa atraga clientii pentru a se inscrie pe o platforma de tranzactionare dand o regula de tranzactionare presupusa sigura ... (vezi toată discuția)