avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 618 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Alegere Presedinte
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Alegere Presedinte

In urma Adunarii Generale a Asociatiei de Proprietari am fost ales presedinte (pozitie libera in urma decesului presedintelui anterior).
Imi puteti spune, va rog, care este documentul prin care devin efectiv presedinte (este suficient p/v a sedintei sau trebuie un alt document)? Mantionez ca functia va fi remunerata.
Nu am experienta in domeniu, imi puteti da indicii de unde sa incep? Am citit discutiile de pe forum, am citit legea, sunt multe informatii care trebuie puse cap la cap...
Am solicitat celui care i-a tinut locul presedintelui documentele despre care am citit pe forum si in lege si este o debandada totakla, nu prea au de niciunele.
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 09:13, 31 Mai 2012
Daca aveti acelasi administrator, cenzor, membri ai comitetului, colaborati cu ei si ramaneti in legatura permanenta cu noi. Aveti incredere in vecinii dumneavoastra care v-au ales si-n echipa cu care lucrati.
Procesul verbal al adunarii generale, din care rezulta ca ati fost ales presedinte, o sa-l folositi, in primul rand la banca unde asociatia are cont.
Pe langa acesta intocmiti un contract de mandat in care stabiliti relatia dintre dumneavoastra si asociatie (ceva asemantor cu un CIM), pe baza caruia va primiti indemnizatia.
Va multumesc pentru raspuns. Ma puteti ajuta va rog cu un model pentru un astfel de contract?
Cat priveste echipa, nu stiu ce sa spun. Am discutat cu cel care este casier si "vicepresedinte pe viata" si i-am spus ca-i voi solicita contabilei (care este si administrator) documentele justificative pentru sumele afisate pe lista de intretinere la "cheltuieli administrative" si a incercat sa ma determine sa renunt, spunandu-mi ca nu e treaba mea sa vad asta, tot ce trebuie sa vad este balanta.
In acelasi timp, si in comisia de cenzori formata din 3 persoane este o problema: doar cenzorul sef are acces la documente, celelalte 2 sunt doar de forma. Si din cate am vazut pana acum, lipsesc multe acte, nu inteleg cum le poate aviza daca nu sunt.
Cum ma sfatuiti sa procedez?
Un model de contract de mandat gasiti la sectiunea "Documente utile", in partea dreapta a acestei pagini.
www.avocatnet.ro/content/con...
Incercati sa cunoasteti Legea 230/2007 si HG 1588/2007. O sa descoperiti ca orice proprietar trebuie sa aiba acces la documente asociatiei si cu atat mai mult presedintele asociatiei care aproba cheltuielile, aproba listele de plata lunare...
Nu trebuie sa solicitati contabilei documentele justificative, ci aceste documente trebuie sa stea in peramnenta in sediul asociatiei, in dosare din care le puteti vedea singur.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Presedinte asociatie de proprietari viorelh viorelh De la 01 ianuarie voi prelua asociatia de proprietari a blocului fiind ales in urma AG , presedintele asociatiei.In tot acest timp ma informez despre ... (vezi toată discuția)
Comitet executiv dan61 dan61 Buna ziua,as dori sa-mi spuneti cine face parte din comitetul executiv, care sunt membrii care-l formeaza? (vezi toată discuția)
Comitet asociatie = tatal, fiul si ....? dara3923 dara3923 Buna seara! Revin cu o alta rugaminte de a ma lamuri, de a ma sfatui care sunt pasii pe care trebuie sa-i fac pentru a fi totul ok sau mai bine zis legal in ... (vezi toată discuția)