prodiamant a scris:
Daca autovehiculul circula intr-o zona care nu este drum public , nu se aplica prevederile AETR. Nu se aplica nici macar codul rutier. Toate acestea au domeniul de aplicabilitate la transportul pe drumurile publice . Stiti bine ca nu se aplica nici in porturi , pe feriboat-uri sau in terminalelel CFR sau cand se afla pe tren.
Insasi notiunea de transport rutier de marfuri - se refera exclusiv la transporturile efectuate pe drumurile publice. Inafara drumului public mijloacelelde transport nu au nici macar obligativitatea de a fi inmatriculate sau de a fi conduse de posesorul umnui permis de conducere , cu atat mai putin de tahograf.
Art.6-oug 195
14.
drum public –
orice cale de comunicaţie terestră, cu excepţia căilor ferate, special amenajată pentru traficul pietonal sau rutier, deschisă circulaţiei publice;
drumurile care sunt închise circulaţiei publice sunt semnalizate la intrare cu inscripţii vizibile;
in categ. drumuri publice intra inclusiv parcarile super/hiper/megamarketurilor daca sunt semnalizate corespunzator codului rutier (si sunt) precum si incintele porturilor. daca nu se aplica regulile codului rutier (de ex. prioritatea, cedarea trecerii, etc.) ce reguli se aplica? chiar daca regulile de circulatie intr-un port pot fi stabilite de administratia portului, ma refer la cele terestre nu la cele maritime, tot pe baza codului rutier sunt stabilite. nu vor inventa alte semne de prioritate sau marcaje rutiere de directionare.
daca te afli pe un drum forestier unde este permis accesul (nu este semnalizat cu inscriptii de interdictie), se aplica prevederile codului rutier.
@prodiamant, un camion care transporta lemne dintr-o exploatatie forestiera si circula pe un drum forestier inchis circulatiei publice si apoi pe un drum national, are sau nu obligatia de a avea tahograf?